بورس سبز پوش میماند

بورس سبز پوش میماند

معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد تقاضای 313 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات یکشنبه 16 نماد صف فروش و 106 نماد صف خرید داشتند.

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه  نماد فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) با صف‌ خرید 40 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فایرا، نمادهای ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) و کروی (شرکت توسعه معادن روی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 19 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 

روز یکشنبه شاخص بورس تهران دومین روز صعودی متوالی را ثبت کرد. در حالی که هفته گذشته شاخص سه روز نزول کرد و تا سطح یک میلیون و 281 هزار واحد پائین آمده بود، در دو روز اخیر بیش از 40 هزار واحد رشد کرد و پس از یک ماه به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد بازگشت. 

 دیروز بازار با تقاضای بالایی شروع شد و از همان ابتدا صف‌های خرید طویلی شکل گرفت. رشد قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها از جمله قیمت جهانی نفت موجب تقاضای بالا در نمادهای پالایشی شده بود. علاوه بر این انتشار خبر حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی باعث رشد قیمت سهام گروه‌هایی مانند زراعت و دامپروری شد. 

در پایان معاملات 106 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید به 369 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه رشد 47 درصدی داشته است. بدین ترتیب بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

همچنین برای دومین روز متوالی نقدینگی حقیقی به بورس وارد شد و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 283 میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه افزایش 6 برابری داشته است. دیروز فولاد، کچاد، فملی، پارسان، شبندر، فارس، شپدیس، شپنا، شتران، وبملت، تاپیکو، وغدیر، فخوز، رمپنا، شبریز، کگل، ومعادن، وامید، نوری، حکشتی، خودرو و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.