ارز دیجیتال مجیک (MAGIC) چیست؟

ارز دیجیتال مجیک (MAGIC) چیست؟

ارز دیجیتال مجیک یک توکن کاربردی است که در متاورس ترژر (Treasure) کاربرد دارد؛ به این معنی که در واقع این رمزارز، توکن بومی این پلتفرم محسوب می‌شود. پروژه متاورسی ترژر یک اکوسیستم ان.اف.تی غیرمتمرکز است که روی شبکه لایه دو آربیتروم راه‌اندازی شده است. در این مقاله قصد داریم نگاه عمیقی به پروژه ترژر و ارز دیجیتال مجیک بیندازیم.

معرفی پروژه Treasure

اگر وارد وب‌سایت اصلی این پروژه شویم اولین جمله‌ای که در مورد این اکوسیستم به چشم می‌خورد این جمله است: "ترژر یک اکوسیستم بازی غیرمتمرکز است که بازیکنان و بازی‌ها را از طریق MAGIC کنار هم می‌آورد". هدف اصلی این پروژه هم دقیقا همین است. این پروژه غیرمتمرکز روی شبکه لایه دو اتریوم با نام آربیتروم (Arbitrum) به طور ویژه برای بازی‌ها و متاورس‌های جامعه‌محور راه‌اندازی شده است. بازی‌هایی هم که در پلتفرم ترژر لیست می‌شوند، در متاورس خود از ارز دیجیتال مجیک استفاده می‌کنند و این رمزارز در این بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

رمزارز مجیک را به این صورت می‌توانیم توکن بومی این پلتفرم در نظر بگیریم و تمام تراکنش‌ها با استفاده از این ارز دیجیتال انجام می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا ارز دیجیتال مجیک به یک ارز رزرو شده در این شبکه بزرگ تبدیل شود که متاورس‌های مختلف را به هم متصل می‌کند. سازمان دائو (DAO) این پروژه هم از ارز دیجیتال MAGIC استفاده می‌کند تا با انتشار آن، به پروژه‌های جدید کمک کند تا بهتر رشد کنند و همچنین از پروژه‌های بزرگ‌تر حمایت کند.

اکوسیستم ترژر یک متاورس اصلی دارد که به آن بریج ورلد (Bridgeworld) گفته می‌شود و ارز دیجیتال مجیک در این متاورس منتشر و برداشت می‌شود. بریج ورلد برای انجام فعالیت خود از یک اقتصاد منابع سه بخشی استفاده می‌کند. این سه بخش به‌صورت زیر است.

  1. ارز دیجیتال مجیک (MAGIC)
  2. گنجینه‌ها (منابع)
  3. لژیون‌ها (ان.اف.تی و بازیکنان)

لژیون‌ها در واقع از گنجینه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال مجیک استفاده می‌کنند و زیرساخت و تجهیزات بزرگ‌تری را می‌سازند. مجیک همان منبعی است که به لژیون‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده گنجینه‌ها به جستجو و ساخت آیتم‌های جدید بروند. ارز دیجیتال MAGIC یکی از ویژگی‌هایی که دارد این است که به مرور زمان کمیاب می‌شود و به گنجینه‌ها اجازه می‌دهد تا به‌عنوان دارایی‌هایی سازنده، فعالیت خود را انجام دهند. این گنجینه‌ها ابزار و موادی که برای استخراج رمزارز مجیک نیاز است را تولید می‌کنند. روندی که توضیح داده شد یک متاورس لایه پایه و اصلی را تشکیل می‌دهد که سایر اقتصادهای متاورس را می‌توان روی آن ایجاد و به هم متصل کرد.

چشم‌انداز و ماموریت پروژه ترژر

نظارت بر روی این پلتفرم بر عهده ترژردائو (TreasureDAO) است که توسط افرادی که ارز دیجیتال مجیک را استیک می‌کنند اداره می‌شود. هدف ترژر این است که به جامعه‌های مختلف اجازه دهد تا متاورس‌های غیرمتمرکز جدیدی راه‌اندازی کنند. سازمان دائوی این پروژه وظایف مختلفی را دارند؛ از جمله اینکه کدام پروژه‌ها وارد این پلتفرم شوند و توزیع ارز دیجیتال مجیک به چه صورت باشد.

اکوسیستم ترژر امیدوار است تا در آینده به یک سیستم غیرمتمرکز اصلی در تمام اکوسیستم ان.اف.تی تبدیل شود. سازمان دائوی پلتفرم ترژر هم کار خود را با ساخت رقبای غیرمتمرکز جدید برای محصولات ان.اف.تی موجود در بازار ادامه می‌دهد و درآمد حاصل از آن را برای شروع پروژه‌های جدید و ادامه رشد پروژه‌های قبلی استفاده می‌کند. همچنین از ارز دیجیتال مجیک برای افزایش ویژگی غیرمتمرکزی در متاورس و توسعه پروژه‌های جدید غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

اکثریت اعضای تیم پروژه ترژر از خود جامعه انتخاب شده است و سازمان دائو چارچوبی دارد که جامعه با استفاده از آن می‌تواند در کنار تیم این پروژه، کار توسعه را انجام دهد و با کمک در آن به‌عنوان پاداش، ارز دیجیتال مجیک دریافت کند. همچنین افرادی که رمزارز مجیک را استیک کنند، اجازه رای دادن در این پروژه را خواهند داشت. قابل توجه است که اشاره کنیم تاسیس پلتفرم ترژر توسط سه فرد با نام‌های جان پتن (John Patten)، گارپ (Gaarp) و کارل ووونگ (Karel Vuong) انجام شده است.

ارز دیجیتال مجیک

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال MAGIC توکن بومی این پروژه است و به گونه‌ای طراحی شده که به مرور زمان، میزان عرضه آن کمتر شده و به این صورت کمیاب‌تر می‌شود. بازیکنان پلتفرم ترژر می‌توانند از طریق بازی‌کردن، استخراج و شرکت در بریج ورلد، این رمزارز را دریافت کنند و همچنین دارندگان این رمزارز اکوسیستم ترژر را اداره می‌کنند.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رمزارزها یعنی بیت‌کوین یک ویژگی دارد که به آن هاوینگ (halving) گفته می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا میزان عرضه بیت‌کوین هر چهار سال نصف شود و از این طریق از میزان عرضه بیش از حد آن جلوگیری می‌شود. ارز دیجیتال مجیک هم دقیقا همین ویژگی را دارد، اما با این تفاوت که به جای هر چهار سال، این رویداد هر سال رخ می‌دهد و همچنین عرضه کل آن برابر با 350 میلیون واحد است. طبق اطلاعات منتشر شده در پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ، نسبت توزیع توکن‌های مجیک به صورت زیر است:

  • فارم‌های ترژر: 33 درصد
  • استخراج: 25 درصد
  • استیک و نقدینگی: 17 درصد
  • صندوق توسعه اکوسیستم: 15 درصد
  • تیم و مشارکت‌کنندگان: 10 درصد

سخن پایانی

ارز دیجیتال مجیک توکن بومی پروژه ترژر است که روی شبکه لایه دو آربیتروم راه‌اندازی شده است. این پروژه قصد دارد تا با ارایه یک پلتفرم بزرگ، متاورس‌ها و بازی‌های مختلف را به هم متصل کرده و ارز دیجیتال مجیک برای نقل و انتقالات در آن استفاده کند. در این مقاله نگاهی به این رمزارز و پروژه ترژر انداختیم تا با نحوه عملکرد و ساخت آن بیشتر آشنا شویم. ارز دیجیتال مجیک در صرافی‌های بزرگ مختلفی از جمله بایننس، کوکوین، کوین‌بیس، هوبی و... لیست شده و ممکن است در آینده شاهد پیشرفت بیشتر این پروژه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.