ریپل در دادگاه پیروز شد!

ریپل در دادگاه پیروز شد!

قاضی آنالیسا تورس در پرونده‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال 2020 ایجاد شده بود، در تاریخ 22 تیر در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک تا حدی به نفع شرکت ریپل رای داد.

طبق اسناد ثبت شده، حکم این قاضی این بود که توکن XRP یک اوراق بهادار نیست و بلکه تنها در رابطه با فروش برنامه‌ریزی شده در مبادلات دارایی دیجیتال است. اما از طرفی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هم پیروزی خودش را داشت. قاضی فدرال حکم کرد که توکن XRP در صورتی که به سرمایه‌گذاران سازمانی فروخته شود، اوراق بهادار محسوب خواهد شد. این موضوع به این دلیل بود که ارز دیجیتال XRP شرایط تعیین شده در تست هوی (Howey Test) را برآورده کرده است.

تست هوی یک تست قانونی در ایالات متحده است که مشخص می‌کند یک معامله واجد شرایط یک قرارداد سرمایه‌گذاری است یا خیر؛ بنابراین تحت قوانین فدرال، به‌عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته خواهد شد. هدف کمیسیون بورس اوراق بهادار در پرونده تشکیل شده علیه ریپل در این بود که با در نظر گرفتن این فرض که این توکن یک اوراق بهادار است، عرضه XRP متوقف شود و قوانین و مقررات بیشتری برای آن تصویب شود.

افزایش قیمت ارز دیجیتال ریپل

تنها چند دقیقه بعد از انتشار اخبار مربوط به این پرونده، قیمت ارز دیجیتال ریپل پرواز کرد! این رمزارز توانست تنها در چند ساعت بیش از 70 درصد افزایش قیمت را تجربه کند. این رمزارز از محدوده 0.47 دلار روند صعودی خود را آغاز کرد و تا 0.93 دلار رسید و سپس با مقداری کاهش در حال حاضر در محدوده 0.79 دلار در حال نوسان است. این افرایش همچنین باعث افزایش ارزش بازار بیش از 60 درصد شد به طوری که در حال حاضر در محدوده تقریبا 41 میلیارد دلاری قرار دارد.

طبق اخبار منتشر شده مشخص شد که بعد از پیروزی ریپل در دادگاه، صرافی بزرگ ارز دیجیتال کوین بیس که به دلیل این شکایت علیه ریپل، توکن XRP را از صرافی خود حذف کرده بود، اعلام کرد که ارز دیجیتال ریپل را در این صرافی دوباره لیست خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.