اولین روز هفته با قرمز کمرنگ در بورس آغاز شد!

اولین روز هفته با قرمز کمرنگ در بورس آغاز شد!

در روزی که بورس به‌نظر می‌رسید با عملکردی خوب کار خودش را پایان بدهد، شاخص باز منفی شد و اگرچه عدد آن نشان از رنگ غلیظ سرخ نداشت اما امیدهای سبزها رو نیز بر باد داد!

امروز شنبه ۲۴ تیر ماه، بازار در حالی باز شد که اکثر نمادها مثبت بوده و بسیاری به سمت صف خرید پیش می‌رفتند اما هرچه زمان گذشت، رخساره سبز به زردی و سپس قرمزی گرایید تا نشان دهد که بازار بورس هنوز از درون، به سرسبزی عادت نکرده و درگیر آلرژی‌های فصلی است!

در پایان معاملات امروز بازار بورس تهران، شاخص کل بر روی یک عدد سه رقمی منفی شد تا ۵۰۰تا یعنی به اندازه تنها ۰.۰۲ درصد از ارزش خودش را از دست بدهد که البته رقم منفی خاصی محسوب نمی‌شود اما چون امید اول را تبدیل به ناامیدی آخر کرد، برای بسیاری تلخی آن از غلظت رنگش بیشتر بود!

در بازار امروز، در مجموع ۲۸۹ میلیارد تومان پول توسط افراد حقیقی از بازار خارج شد که شاید به اندازه قیمت یک پنت هاوس در زعفرانیه تهران باشد! این خروج پول، بیشتر از نمادهایی با ارزش کم‌تر از ۴۰ هزار میلیارد تومان اتفاق افتاد که نشان می‌دهد همچون بازار مسکن که خریداران به واحدهای کوچک متراژ علاقه بیشتری نشان می‌دهند، در اینجا هم سهام کوچک‌تر، سهم بزرگ‌تری از معاملات دارند!

در بخش خرید و فروش، حقیقی‌ها ۷۷ درصد از سهم خرید را در مقابل ۲۳ درصد حقوقی‌ها به خودشان اختصاص دادند ولی در قسمت فروش، حقوقی‌ها کمی از درصدشان کاسته شد به رقم ۱۷ در برابر ۸۳ رسید که برخی آن را به پیش‌بینی این بخش حرفه‌ای‌تر از بازار نسبت به چشم انداز مثبت‌تر می‌دانند. شاید آن‌ها با دوربین‌های مسلح خودشان، سراب حقیقی را به دشت سبز حقوقی تعبیر کرده‌اند!

در هر صورت، شنبه این هفته بازار بورس با یک قرمز کم رمق شروع شد و از آنجایی که بخش پایانی به این رنگ آغشته گشت، پس برای فردا هم بسیاری پیش‌بینی‌شان در شروعی سرخ است که البته در این میان، همیشه نقطه‌هایی سبز رنگ نیز وجود دارند و برنده‌ها کسانی هستند که سرمایه خودشان را بر روی این نقاط گذاشته‌اند!

پس توصیه می‌کنیم اگر به‌دنبال ذره‌بینی برای یافتن نقاط سبز هستید، سهام‌بین را فراموش نکنید چرا که ربات تحلیل‌گر به‌شما مسیرهای منتهی به این نقطه‌های خوش آب و هوا را به‌خوبی نشان می‌دهد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


سهیل

باز دم شما در سهام بین خیلی گرم که باعث شدین من در این روزها حواسم باشه و سهم سهامی که صف فروشن و همش منفی نرم !

9 ماه قبل

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.