انگلستان: معامله ارز دیجیتال قمار نیست!

انگلستان: معامله ارز دیجیتال قمار نیست!

چند ماه پیش دولت کمیته خزانه‌داری پارلمان بریتانیا گزارشی منتشر کرد مبنی بر این موضوع که باید به ارزهای دیجیتال با دید قمار نگاه کنیم. اما اخیرا وزارت دارایی بریتانیا این بیانیه را رد کرد.

وب‌سایت خبری رویترز در روز 29 تیر طی گزارشی بیان کرد که اندرو گریفیث (Andrew Griffith)، وزیر خدمات مالی بریتانیا گفته است که با قراردادن معامله ارزهای دیجیتال در بخش قمار کاملا مخالف است. این فرد به رئیس کمیته خزانه‌داری بیان کرد که مسئولین مربوطه، بازار ارز دیجیتال را به چشم یک نوع خدمات مالی می‌بینند. او اضافه کرد که اگر رمزارزها را به‌عنوان قمار ببینیم، خطرات و مشکلاتی که در بین شرکت‌های فعال در بازار ارز دیجیتال و مشتریان مثل صرافی FTX ایجاد می‌شود را نمی‌توانیم برطرف کنیم.

او همچنین گفت که این همچنین این کار کاملا با توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی و تنظیم‌کننده استاندارد مثل سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار و هیئت ثبات مالی G20 مخالف است. اما از ابتدا دلیل قمار خطاب کردن معامله رمزارزها از کجا آمد؟

کمیته خزانه‌داری بریتانیا گزارشی در ماه می منتشر کرد که در آن آمده بود به دلیل ریسک‌های زیادی که در بازار ارز دیجیتال وجود دارد و فعالیت‌های کلاهبرداری در آن به‌وفور دیده می‌شود و همچنین پرنوسان بودن قیمت رمزارزها، باید معامله ارزهای دیجیتال را قمار دانست. در این گزارش همچنین آمده بود که ارزهای دیجیتال هیچ‌گونه ارزش ذاتی و سود فایده اجتماعی ندارند.

در جواب به این گزارش، CryptoUK که اولین انجمن تجاری خودتنظیمی برای صنعت رمزارزها در بریتانیا محسوب می‌شود از گزارش انتقاد کرد و گفت که این بیانیه اساسا غلط، ناقص و بی‌فایده است. اما قمار خطاب کردن بازار ارز دیجیتال تنها به کمیته خزانه‌داری پارلمان بریتانیا محدود نمی‌شود. مدیر اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه ژانویه بیان کرد که این نوع سرمایه‌گذاری را به دلیل ماهیت سوداگرانه آن‌ها، با قمار برابر می‌داند و ارزهای دیجیتال به لحاظ اقتصادی کاربردی نیستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.