تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت!

تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت!

در سومین روز معاملاتی مردادماه شاخص کل با رشد 3400 واحدی به کارش خاتمه داد و خود را برای چندمین بار به بالای سطح 2 میلیون رساند. اگرچه بازار سهام از نیمه دوم امروز تغییر چهره داد و با برتری عرضه‌ها مواجه شد، اما توانست دوباره وارد کانال 2 میلیونی شود و آن را حفظ کند. 

 شاخص هم وزن در انتهای معاملات امروز با رشد اندک 0.18 درصدی در ارتفاع 710 هزار واحد قرار گرفت.
فارس، اخابر و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند و شپنا، حکشتی و ومعادن بیشترین تلاش را در جهت سرخ‌پوشی شاخص کردند. 
در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای خاور و خدیزل و بپاس، با رشد 58 واحدی مواجه شد و در ارتفاع 26 هزار و 636 واحد از حرکت باز ایستاد. دی و شپاس نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.
امروز 240 ميليارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش کل بازار در بورس و فرابورس به حدود 91 میلیون میلیارد ریال رسید.

ترین‌های معاملات بورس
خودرویی‌ها، شیمیایی‌ها و فلزات اساسی سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، فلزات اساسی و بانک میزبان بیشترین حجم معاملات بودند. امروز نمادهای شستا، خساپا و ونیکیح بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.
ورود و خروج پول حقیقی
امروز فرآورده های نفتی ها موفق به جذب بیشترین نقدینگی از سوی حقیقی‌ها شدند و در مقابل گروه بانکی‌ها و خودرویی‌ها بیشترین پول خرد را از دست دادند. نمادهای ذوب و شپنا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای عالیس و وبملت بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.