تدوین قوانین جدید جهت مقابله با سو استفاده از هوش مصنوعی در معاملات

تدوین قوانین جدید جهت مقابله با سو استفاده از هوش مصنوعی در معاملات

کمیسیون بورس و اوراق بهادار قوانین جدیدی را برای مقابله با سوء استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌کند. قوانین جدید بر روی برخورد با روش‌هایی متمرکز است که از پیش‌بینی داده‌ها و فناوری‌های مشابه استفاده می‌شود که به شرکت‌ها اجازه خواهد داد تا منافع خود را بالاتر از سرمایه‌گذاران قرار دهند.

روز پنجشنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار  قوانین جدیدی را پیشنهاد کرد که از دلالان و مشاوران سرمایه‌گذاری می‌خواهد به تضاد منافع مربوط به استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها (دادهكاوی) رسیدگی کنند.
قواعد جدید تمرکز خاصی بر روش استفاده از داده‌‌كاوی و فناوری‌های مشابه برای تعامل با سرمایه‌گذاران دارند تا این‌که شرکت‌ها نتوانند منافع خود را بالاتر از منافع سرمایه‌گذاران قرار دهند.

خواسته یا ناخواسته در دنیایی زندگی می‌کنیم که با پیشرفت تکنولوژی و علم امکان استفاده از الگوریتم‌های داده کاوی جهت پیش‌بینی اتفاقات در آینده را با درصد اطمینان بسیار بالایی فراهم نموده است. این دسترسی به داده‌های پیش‌بینی‌ شده می‌بایست در یک چارچوب معین و مشخص قرار گرفته شود تا از ضرر رسید به سرمایه‌گذاران و منافع دوجانبه جلوگیری شود. 

شرکت‌های بورسی باید مشخص کنند و گزارش دهند که چه مقدار فرایندهای داده‌کاوی و هوش مصنوعی می‌توانند در روند تغییرات نرخی آنها تاثیرگذار خواهد باشند، پس از تجمیع این گزارش‌ها در نهایت قوانین مربوطه تدوین و ابلاغ خواهد شد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.