تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت

تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت

معاملات بازار در هشتمین روز از مرداد ماه ضعیف دنبال شد و با صف فروش شدن لیدرهای خودرویی، جو کلیت بازار به کلی منفی شد. شاخص کل بورس تهران با کاهش ارتفاع 29 هزار واحدی تا سطح 1 میلیون و 967 هزار واحد به عقب رفت.

معامله شدن اکثریت نمادها در حوالی کف قیمتی روزانه موجب شد شاخص هم وزن هم روز خوبی را پشت سر نگذارد و با افت حدود 14 هزار واحدی مواجه شود.

زکوثر، سصفها و ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. وبملت و وغدیر رشد بیش از 3 درصدی قیمت را تجربه کردند و به ترتیب به 600 و 1780 تومان رسیدند. فولاد حوالی 2+ به خط پایان رسید و 505 تومان شد.

شبندر، فارس و شپنا بیشترین تلاش را در جهت سرخ‌پوشی شاخص کردند. شراز با افت بالغ بر 8 درصدی در قیمت 1316 تومان به کارش پایان داد. دو نماد دیگر سرخپوش در مرز صفر معاملاتی متوقف شدند.

در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای وسپهر و خاور و آریا، با افت 468 واحدی مواجه شد و در ارتفاع 25 هزار و 962 واحد از حرکت بازایستاد. گلدیرا و میهن نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.

امروز 1132 ميليارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها در بازار اتفاق افتاد و ارزش کل بازار در بورس و فرابورس به حدود 89 میلیون میلیارد ریال رسید.

ترین ها
خودرویی ها، ساختمانی ها و فلزات اساسی سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، بانک و انبوه سازی میزبان بیشترین حجم معاملات بودند. امروز نمادهای خساپا، خودرو و ثبهساز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.

ورود و خروج پول حقیقی
در بازار امروز هیچ یک از صنایع موفق به جذب نقدینگی قابل توجه  از سوی حقیقی ها نشدند و در مقابل بانکی ها و فلزات اساسی ها بیشترین پول خرد را از دست دادند. نمادهای خکمک و والماس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای وبملت و استیل بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.