تا هاوینگ لایت‌کوین کمتر از دو ساعت باقی مانده است!

تا هاوینگ لایت‌کوین کمتر از دو ساعت باقی مانده است!

تا سومین رویداد هاوینگ لایت‌کوین تنها چند ساعت باقی مانده است. این رویداد باعث می‌شود تا مقدار پاداش استخراج بلاک از 12.5 واحد توکن LTC به 6.25 واحد کاهش پیدا کند که این موضوع بیانگر کاهش عرضه در گردش لایت کوین است؛ بنابراین این کاهش در عرضه، ضد تورم بودن لایت کوین را هم نشان می‌دهد.

هاوینگ رویدادی است که یک‌سری از رمزارزها از جمله لایت‌کوین و بیت‌کوین از آن استفاده می‌کنند. هاوینگ باعث می‌شود تا میزان پاداش ماینرها نصف شود. این موضوع سبب خواهد شد تا استخراج تمام توکن‌ها به مدت طولانی‌تری صورت گرفته و عرضه آن توکن به‌مرور کمتر شود.

لایت‌کوین هم به‌عنوان پروژه‌ای که در سال 2011 از شبکه بیت‌کوین نشات گرفته شده است که اصطلاحا به آن هاردفورک (Hardfork) گفته می‌شود، این رویداد را دارد. هر دو رمزارز لایت‌کوین و بیت‌کوین هر چهار سال هاوینگ انجام می‌دهند که هاوینگ لایت‌کوین طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت litecoinblockhalf.com قرار است امروز انجام شود و تا انجام آن کمتر از دو ساعت باقی مانده است. همچنین این هاوینگ لایت کوین در واقع سومین هاوینگ این پروژه از زمان راه‌اندازی آن محسوب می‌شود.

معمولا رویداد هاوینگ باعث افزایش فعالیت شبکه‌های بلاک‌چینی می‌شود. لایت‌کوین هم به همین دلیل میزان فعالیت شبکه آن قبل از هاوینگ افزایش داشته است. گزارش منتشر شده توسط پلتفرم آن چین IntoTheBlock نشان می‌دهد که میزان هش ریت (Hashrate) شبکه لایت‌کوین همچنان در حال زدن سقف‌های جدید است. این موضوع برعکس رویداد هاوینگ قبلی لایت‌کوین است که در آن زمان، میزان هش ریت کاهش پیدا کرد، اما روند جاری نشان‌دهنده افزایش مومنتوم است.

ارز دیجیتال لایت کوین در حال حاضر در محدوده قیمتی 90.75 دلار در حال نوسان است به‌طوری که نسبت به‌روز گذشته کمتر از یک درصد کاهش و نسبت به هفته گذشته بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا ببینیم که رویداد هاوینگ لایت‌کوین چه تاثیری روی قیمت آن خواهد گذاشت.

سلب مسئولیت: توجه داشته باشید که این مطلب صرفا جنبه خبری و ترجمه دارد و به‌هیچ عنوان نباید پیشنهاد معامله و خرید و فروش در نظر گرفته شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.