شركت LedgerEdge سه سال پس از تاسيس، بسته خواهد شد

شركت LedgerEdge سه سال پس از تاسيس، بسته خواهد شد

پلتفرم معاملات اوراق قرضه، علی‌رغم حمایت مستمر مشتریان و افزایش کشش در سال 2023، در حال تعطیلی است.

 

این سازمان تایید کرده است که پلتفرم تجارت اوراق قرضه استارت‌آپ LedgerEdge سه سال پس از تاسیس خود به دلیل "محیط تامین مالی بسیار چالش برانگیز" در حال بسته شدن است.
این تجارت توسط کهنه کار صنعت و بنیانگذار کنسرسیوم بلاک‌چین R3، دیوید راتر، در تلاش برای دیجیتالی کردن بازار سنتی اوراق قرضه شرکتی راه‌اندازی شد.
این شرکت بر گسترش دامنه تجارت‌الکترونیک و ارائه یک مدل جایگزین در بازار تمرکز داشت. LedgerEdge در طول فعاليت خود موفقیت‌های زیادی داشت و از حمایت بازار بالایی برخوردار بود. با این حال، شرایط بازار و بازه‌های زمانی طولانی برای LedgerEdge قابل تحمل نبود. مدیریت LedgerEdge گفته است: «محیط تأمین مالی بسیار چالش برانگیز برای گسترش کسب و کار، با وجود افزایش کشش در سال 2023 و پشتیبانی قوی از مشتری، مساعد نبود.

"LedgerEdge یک پلتفرم با پتانسیل و پشتیبانی قوی برای حل چالش‌های یافتن و ارتقای نقدینگی اوراق قرضه شرکتی بود. همانطور که نگرانی‌هایی در مورد فناوری و پروتکل‌های جدید وجود دارد، موانع زیادی برای ورود و موفقیت، به خصوص در مورد پذیرش و عرضه وجود دارد. این مشکل به ویژه در مورد بازار اوراق‌ قرضه شرکتی که سنتی است استفاده می‌شود. مفهوم LedgerEdge بر اساس استفاده از فناوری دفترکل‌توزیع‌شده (DLT)، فناوری بلاک‌چین، هوش‌مصنوعی، و محاسبات محصور امن برای کمک به معامله‌گران به جهت جستجوی نقدینگی در پلتفرم، یافتن و به اشتراک گذاری داده ها، و اجرای معاملات در یک اکوسیستم بود.
هدف این پلتفرم آوردن جدیدترین فناوری‌ها به خدمات و پروتکل‌های تجاری درجه یک در بازار اوراق قرضه شرکتی بود. برای یک پلتفورم استارت‌آپی حتی زمانی که از پشتیبانی خوب مشتریان، به ویژه از طرف خرید، و پروتکل‌های جدید و کارآمد برخوردار هستید، یاد دادن آن به مشتریان فعال و زنده می‌تواند سال‌ها طول بکشد و گاهی با مقاوت و عدم‌اعتماد نهادهای مربوطه مواجه شوید.

در ابتداي امسال، LedgerEdge استفانو دالاوال را به عنوان مدیر محصول جدید خود و Diederik Van Suchtelen را به عنوان رئیس‌دفتر آمستردام و فروش اتحادیه اروپا منصوب کرد زیرا به دنبال ایجاد مجوز تأسیسات تجاری چندجانبه اتحادیه اروپا (MTF) در هلند بود. این تحولات پس از آن اتفاق افتاد که در اواخر سال 2022، شرکت تابعه LedgerEdge در ایالات متحده، LedgerEdge Securities، مجوز فعالیت به‌عنوان یک معامله‌گر-کارگزار و یک سیستم تجارت جایگزین (ATS) توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) را دریافت کرده بود. اخیراً نیز مجوزهای مشابهی را از این سازمان دریافت کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در فوريه سال جاری در بیانیه خود از عدم ادامه همکاری با این پلتفرم خبر داده و با ابراز تاسف از این بابت گفت: امیدوار است در آینده نزدیک ورود پلترفرم‌های دیجیتالی باعث تغییر ماهیت سنتی و قدیمی قوانین اوراق قرضه شوند. 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.