تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت

تحلیل بازار بورس در روزی که گذشت

در روزی که گذشت شاهد عقب نشینی خریداران و پرعرضه دنبال شدن معاملات بودیم. البته این برتری تعداد نمادهای قرمز نتوانست شاخص کل را منفی کند و این شاخص به لطف بزرگان  توانست 7 هزار واحد اضافه کند و در  2 میلیون و 40 هزار واحد قرار بگیرد. 
شاخص هموزن اما برخلاف شاخص کل نزولی بود و با 764 واحد افت به 717.013 واحد رسید.  
تاپیکو، فملی و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. شتران در نهایت با رشد 9 درصدی به 389 تومان رسید. تاپیکو با رشد 5.5 درصدی تا 1878 تومان خود را بالا کشید. فملی در مثبت 1.5 متوقف شد و آخرین معامله اش 710 تومان ثبت شد. 
اخابر، شبریز و حکشتی بیشترین تلاش را در جهت قرمز شدن شاخص کردند. هرسه در بازه منفی 2 درصدی قرار گرفتند، حکشتی تا 1426 تومان، اخابر تا 1000 تومان و شبریز تا 1163 تومان نزول پیدا کردند. 
در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای آریا، انتخاب و وسپهر با افت 103 واحدی تا سطح 26 هزار و 541 واحد به عقب رفت. شپاس و وهور نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.
امروز تراز نقدینگی حقیقی ها 435- ميليارد تومان شد و ارزش کل بازار در بورس و فرابورس به حدود 90 میلیون میلیارد ریال رسید.

ورود و خروج پول حقیقی
در بازار امروز دو گروه ساخت محصولات فلزی و سرمایه گذاری بیشترین نقدینگی را از سوی حقیقی ها جذب کردند. در مقابل خودرویی ها و فلزات اساسی ها بیشترین پول خرد را از دست دادند. نمادهای سفارس و توریل بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای خساپا و خودرو بیش از همه تحت حمایت حقوقی‌ها بودند.
بیشترین ارزش معاملات در خودرویی ها، فلزات اساسی ها و نفتی ها بود و سه صنعت خودرو، فلزات و هلدینگ ها بیشترین حجم معاملات را داشتند. امروز نمادهای خودرو، خساپا و شستا بیشترین تعداد معامله را به صورت کمی داشتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.