34 نماد در آستانه تعلیق؛ مراقب این نمادها باشید!

34 نماد در آستانه تعلیق؛ مراقب این نمادها باشید!

تعلیق یک نماد اتفاق ناخوشایندی برای سهامداران آن سهم است که می‌تواند تا ماه‌ها طول بکشد و سرمایه افراد غیر قابل فروش باشد! در این مقاله نمادهایی که ممکن است به زودی تعلیق شوند را معرفی کرده‌ایم.

نماد 24 شرکت بورسی و 8 شرکت فرابورسی در آستانه تعلیق قرار دارند و سهامداران باید با احتیاط بیشتری در این نمادها به معامله بپردازند. لازم به ذکر است که در لیست‌های قبلی، نام بانک دی آمده بود که هم اکنون این نماد تعلیق و به بازار پایه منتقل شده است. بنابراین بهتر است لیست این نمادها را با دقت بیشتری دنبال کنید.

نمادهای در خطر تعلیق در واقع نمادهایی هستند که سهامداران را وادار می‌کنند تا معالات خود را با احتیاط بیشتری انجام دهند. معمولا تعلیق نمادها به دلیل عدم افشای اطلاعات با اهمیت و یا عدم حرکت طبق قانون انجام می‌گیرد. بنابراین سهامداران باید مراقب این نمادها باشند. تعلیق یک نماد اتفاق ناخوشایندی برای سهامداران آن سهم است که می‌تواند تا ماه‌ها طول بکشد و سرمایه افراد غیر قابل فروش شود! در این مقاله نمادهایی که ممکن است به زودی تعلیق شوند را معرفی کرده‌ایم.

26 نماد بورسی مشمول فرآیند تعلیق

نمادهای در خطر تعلیق بورس تهران شامل موارد زیر هستند:

  • نمادهای فاسمین (کالسیمین)، والبر (سرمایه گذاری البرز)، وپخش (داروپخش)، دپارس (پارس دارو)، شفا (سرمایه گذاری شفادارو)، برکت (گروه دارویی برکت)، کساوه ( گروه صنایع کاشی و سرامیک سینا)،‌های وب (داده گستر عصر نوین-های وب)، بشهاب (لامپ پارس شهاب)، فخوز (فولاد خوزستان)، زکوثر (سرمایه گذاری کشاورزی کوثر)، حپترو (حمل و نقل پتروشیمی)، وبانک (سرمایه گذاری توسعه ملی)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، لخزر (پارس خزر)، وپارس (بانک پارسیان)، وصندوق (سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی)، لسرما (سرماآفرین)، کروی (توسعه معادن روی ایران)، وتوشه (سرمایه گذاری پارس توشه)، شنفت (نفت پارس) و چکارن (کارتن ایران) از تاریخ 18 آذرماه به دو دلیل مشمول فرآیند تعلیق قرار گرفته اند:

1. عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت 6 ماهه میاندوره‌ای حسابرسی نشده

2. عدم ارائه صورت‌های 6 ماهه میاندوره‌ای حسابرسی نشده

  • نماد فاذر (صنایع آذر آب) نیز به دلیل عملکرد زیان ده در 2 سال متوالی از تاریخ 18 آذر مشمول فرآیند تعلیق قرار گرفته است.
  • همچنین نمادهای خودرو (ایران خودرو) و خساپا (سایپا) به دلایل زیر از 18 آذر مشمول فرآیند تعلیق شده‌اند:

عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت 6 ماهه میان‌دوره‌ای حسابرسی شده

عدم ارائه صورت‌های 6 ماهه میاندوره‌ای حسابرسی شده

3 سال مشمولیت ماده 141 قانون تجارت

  • نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) نیز به دلایل زیر از 3 دی مشمول فرآیند تعلیق شده است:

عدم ارائه صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده تلفیقی

عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت 12 ماهه حسابرسی نشده

8 نماد فرابورسی مشمول فرآیند تعلیق

از نمادهای در خطر تعلیق شرکت‌های فرابورسی می‌توان به نمادهای نیان (نیان الکترونیک)، حریل (ریل پردازسیر)، خاود (ایران خودرو دیزل)، حخزر (کشتیرانی دریای خزر)، وملل (اعتباری ملل)، کشرق (صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود)، حآفرین (ریل پرداز نوآفرین) و وگردش (بانک گردشگری) اشاره کرد که از 18 آذر به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان فرابورس مشمول فرآیند تعلیق شده‌اند. بنابراین بهتر است سهامداران این نمادهای بورسی و فرابورسی با احتیاط بیشتری نمادها را دنبال کنند تا درصورت تعلیق با مشکل بلوکه شدن سرمایه خود مواجه نشوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


امید منیعی

تاریخ عضویت: 3 سال پیش

مفید بود

2 ماه قبل

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.