انتظار ورود شاخص به کانال 2.2 میلیونی!!!

انتظار ورود شاخص به کانال 2.2 میلیونی!!!

شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی روند معاملات امروز بازار سهام از انتظار ورود شاخص به کانال ۲.۲ میلیون واحدی پس از یک استراحت موقت با تکیه بر سه عامل خبر داد.

 شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز نیز همچون چند روز گذشته شاهد معاملات چند نوبتی در بازار بودیم. بدون لحاظ معاملات "خودرو و خساپا" شاخص کل با کاهش 1898 واحدی به کانال یک میلیون و 843 هزارتایی و شاخص هم وزن با افزایش 384  واحدی به کانال 481 هزار و 245 واحد رسیدند. 

نماد‌های " فارس و شتران " بیشترین تاثیر مثبت  و نمادهای " پارسان و شپنا " بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس 22.9 و 5 هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای "شستا و شبندر " با 1.8  و 1.6 هزار میلیارد تومان بود.

در گروه بانکی "وبملت" متعادل بود اما "وتجارت و وبصادر" خریداران قوی داشتند و در محدوده مثبت 4 درصد معامله شدند. در گروه فلزات "فولاد" روز گذشته  با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد. "فملی" نیز که در ابتدای بازار خریداران قوی داشت با فشار فروش مواجه شد و در انتها در محدوده منفی 4 درصد معامله شد.

در پالایشی‌ها "شپنا" که در نیمه دوم بازار معامله شد با افزایش تعداد فروشندگان مواجه شد و به صف فروش نیز رسید. "شبندر" در ابتدا صف خرید داشت اما با افزایش عرضه در نهایت در محدوده منفی 1.5 درصد معامله شد در حالی که قیمت پایانی سهم مثبت 4.4 درصد  بود. "شتران " اما با صف خرید قوی به کار پایان داد.

در هفته های اخیر روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازارسرمایه شده است. همان طور که انتظار داشتیم با افزایش ارزش معاملات، ورود نقدینگی و حمایت دولت، شاخص کل از مقاومت  ۱.۸ میلیون واحد عبور کرد. در حال حاضر انتظار داریم شاخص کل با ادامه ورود نقدینگی، افزایش نرخ دلار و افزایش تعداد سهامداران، پس از یک استراحت موقت به سمت 2.2 میلیون واحد حرکت کند.

بررسی ها نشان می دهد در حالی که تنها یک ماه و نیم از آغاز احراز هویت غیرحضوری می‌گذرد، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با استفاده از سامانه سیگنال احراز هویت شده‌اند. این موضوع نوید دهنده توجه مردم به بورس و تمایل برای سهامداری و کسب سود است.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

در آخرین روز کاری این هفته کامودیتی‌ها نوسان اندکی داشتند. مس به 6484  دلار، روی به 2215  و هر انس طلا به 1817 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز بالاتر از 43 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز در محدوده 40.9 دلار در هر بشکه داد و ستد می‌شود.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 23 هزار و 930 تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی نرخ فروش دلار را 22 هزار و 950 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 10 میلیون و 840  هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد:

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس اعلام کرد: حجم نقدینگی که به سمت بورس آمده را باید به سمت تولید هدایت کرد . ورود نقدینگی به بورس هم شغل ایجاد می کند هم درآمد ارزی و هم ثبات اقتصادی. این پول باید صرف پروژه ها، بخش تولید، معادن، صنایع پتروشیمی، فلزی و... شود.

ابولقاسم شمسی جامخانه معاون سازمان خصوصی سازی از تشکیل سه هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق، مرکزی و غرب و شامل ۲۳ نیروگاه، شرکت تولید برق یا مدیریت تولید برق برای عرضه اولیه سهام خبر داد.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها از تغییر اساسی در نحوه معاملات با استفاده از رویه "بورکر بیزینس" خبر داد که به زودی در عرضه های اولیه و توسط ۱۰۸ کارگزار و با احتمال افزایش زمان معاملات انجام می شود.

شورای پول و اعتبار در تصمیمی تازه با پیشنهاد بانک مرکزی برای افزایش تنوع سپرده‌های بانکی موافقت کرد که طی آن سود ۱۰ تا ۱۸ درصدی به پنچ نوع سپرده تعلیق می گیرد .

حمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه روزانه حدود هزار تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازار سرمایه می‌شود، گفت: این حجم نقدینگی در صورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی داشته باشد.

میدل‌ ایست‌ آی اعلام کرد: سند همکاری ایران-چین، اقتصاد ایران را احیا کرده و موقعیت منطقه‌ای این کشور را بهبود می‌بخشد. این توافق احتمالاً به دشمنان ایران انگیزه خواهد داد به جای پیروی از سیاست‌های آمریکا به تنش‌زدایی با تهران روی بیاورند. کشورهای عربی احتمالاً با شتاب برای عقد قراردادهای خاص با چین خیز برخواهند داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.