وضعیت این هفته سهام های بزرگ و کوچک!!!

وضعیت این هفته سهام های بزرگ و کوچک!!!

یک کارگزاری با بررسی بازارهای جهانی و قیمت دلار ، وضعیت این هفته سهام بزرگ و کوچک همراه با احتمال چرخش نقدینگی بین گروه ها را پیش بینی کرد.

بازار سرمایه در اولین هفته از مرداد با شاخص یک میلیون و 901 هزار واحدی شروع می کند و در این میان کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته ، آغازی مثبت داشت و در ادامه با افت نرخ ارز و عرضه سنگین نمادهای بزرگ، شاهد عقب نشینی قیمت ها و در پایان هفته هم درگیر اصلاح شد. نرخ ارز که از میانه هفته با افت همراه شد و فشار را بر بازار دوچندان کرد و همین موضوع از رشد بیشتر قیمت ها جلوگیری کرد.

بازارهای جهانی نیز متاثر از افزایش مجدد تنش های چین و آمریکا و با نوسان همراه شده اند و طلا مجددا برنده این تحولات بوده و به سقف تاریخی 1900 رسیده است. روی و مس هم با توجه به قرار داشتن در محدوده های مقاومتی ، مجددا با افزایش عرضه همراه شده اند و نفت نیز نوسانات محدود را ثبت کرد.

بازار داخلی ارز نیز با افزایش عرضه ها توسط بازارساز شاهد عقب نشینی خریداران بود و افت قیمت ها تا سطح 22000 تومان نیز ادامه داشت. توافقات  ایران و چین که البته هنوز جزییات زیادی در دسترس نیست تا حدودی بار روانی منفی بازار را کاهش داده و رشد نرخ در سامانه نیما نیز عرضه بیشتری را به دنبال داشته است. به نظر می رسد همچنان ، بازار شاهد نوسانات محدود قیمت در محدوده های کنونی قیمت باشد.

اما در بازار سهام ، گروه های بزرگ با افزایش عرضه ها روبرو بودند و به نظر می رسد در ابتدای این هفته نیز وضعیت مشابهی حاکم باشد. اخبار ضد و نقیض در رابطه با پذیره نویسی دومین صندوق دولتی و ETF از جمله دلایل نوسانات هفته گذشته بود که با اعلام واگذاری سهام چهار پالایشگاه بندرعباس، تهران ، تبریز و اصفهان ، مجددا اقبال به گروه پالایشی روی آورد و به نظر در ابتدای هفته نیز ادامه داشته باشد. برای دیگر گروه های بزرگ نیز روند نوسانی با گرایش اصلاحی پیش بینی می شود .

در خودرویی ها مجددا قطعه سازها در کانون توجهات قرار گرفته اند و فشار بر برخی از نمادهای خودروساز همچون "خزامیا" که بازگشایی مثبتی را پس از مجمع داشت، افزایش یافته است. به نظر می رسد در این گروه نیز نقدینگی بین نمادها در حال گردش باشد و نمادهایی که متناسب با رشد گروه، افزایش قیمت نداشته اند با رشد مواجه شوند.

در بانکی ها نیز همچنان نوسانات محتمل خواهد بود و برخی از تک نمادها می توانند مورد توجه باشند. در دیگر گروه های بازار نیز وضعیتی مشابه پیش بینی می شود و احتمال خروج بخشی از نقدینگی از برخی گروه ها و گردش در میان گروه های دیگر وجود خواهد داشت.

با این همه به نظر می رسد پس از اتمام دوران اصلاح اخیر ، می توان به رشد مجدد بازار به خصوص شرکت های کوچکتر خوش بین بود و همچنان شرکت های آماده واگذاری می توانند از حمایت ویژه برخوردار باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.