رد اثر منفی صندوق ها با درآمد بالا بر معاملات امروز

رد اثر منفی صندوق ها با درآمد بالا بر معاملات امروز

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس به بورس پرس خبر داد:

امکان بازنگری و مهلت تا پایان سال در رعایت حدنصاب صندوق ها و تکذیب یک ادعا

مدیر نظارت بر بورس ها با رد اثر منفی الزام صندوق های با درآمد ثابت بر معاملات امروز به دلیل رعایت حداکثر ۵ درصدی سرمایه گذاری در سهام از امکان بازنگری و مهلت تا پایان سال خبر داد.

 

 محسن خدابخش در واکنش به اعلام برخی فعالان مبنی بر اثر منفی نقش صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در روند روزهای اخیر بازار و به دلیل الزام به رعایت حدنصاب 5 درصدی سرمایه گذاری در سهام این صندوق ها به بورس پرس گفت : چنین ادعایی ، بهانه ایی بیش نیست . چرا که این مسئله در اختیار سازمان بورس بوده و امکان بازنگری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این رابطه ، سازمان بورس آماده است در صورت لزوم به صندوق های باردرآمد ثابت تا پایان سال جاری فرصت دهد تا حدنصاب اعلامی را رعایت کنند. به همین دلیل این موضوع ، نمی تواند بهانه و دلیلی برای فشار عرضه ها باشد.

براساس این گزارش، در حالی امروز بازار سهام بعد از یک هفته کاری در اول وقت با رشد قیمت ها اکثر شرکت ها مواجه شد که با فشار فروش سهام ، عده ایی از فعالان اعلام کردند این عامل ناشی از الزام صندوق های درآمد ثابت در حد نصاب سرمایه گذاری حداکثر 5 درصدی در سهام است که منجر به اجبار در فروش حدود 15 هزار میلیارد تومانی خواهد شد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.