آمادگی سازمان بورس برای صدور مجوز خرید سهام خزانه

آمادگی سازمان بورس برای صدور مجوز خرید سهام خزانه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد:

آمادگی سازمان بورس برای صدور مجوز خرید سهام خزانه طی ۵ روز کاری

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از آمادگی صدور مجوز برای درخواست‌کنندگان خرید سهام خزانه به عنوان یکی از ابزارهای نوین حمایتی از سهام در شرایط هیجانی حداکثر طی ۵ روز کاری خبر داد.

 

 سعید محمد علیزاده به سنا گفت: طبق ماده ۱۹۸ لایحه اصلاحی قانون تجارت خرید سهام شرکت توسط همان شرکت ممنوع بوده لیکن طبق بند ب مادۀ ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مقرر شده شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و بازارهای خارج از بورس بر اساس میزان سهام شناور در هر یک از بازارها و براساس مقرراتی که با پیشنهاد سازمان بورس به تصویب شورای عالی بورس می رسد تا سقف ۱۰ درصد از سهام را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند. مادامی که این سهام در اختیار شرکت باشد فاقد حق رأی است.

وی افزود: در این راستا آیین‌نامه خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه و دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه در سال ۹۴ مورد تصویب شورای عالی بورس قرار گرفته و از آن زمان این امکان برای شرکت‌ها فراهم شده نسبت به تحصیل سهام خزانه در چارچوب تعیین شده اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: باز خرید سهام شرکت توسط خود شرکت که اصطلاحا از آن به خرید سهام خزانه ذکر می شود به دلایل و اهداف مختلف صورت می گیرد که از آن جمله می‌توان به علامت‌دهی مدیران نسبت به ارزش ذاتی سهام، حمایت از ارزش واقعی سهام، بهبود نقدشوندگی سهام برای سهامداران خرد نام برد.

علیزاده عنوان کرد: به این ترتیب امکان تحصیل سهام خزانه در چارچوب مقررات موجود می‌تواند توانایی مدیریت شرکت را در حفظ حقوق سهامداران و حمایت از ارزش‌های واقعی و نقدشوندگی سهام یاری کند، همچنین باعث بهبود بازده حقوق صاحبان سهام و افزایش سود هر سهم خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.