وعده تحول بازار توسط رئیس مجلس

وعده تحول بازار توسط رئیس مجلس

حمایت تمام قد قالیباف از بورس / وعده تحول بازار و چند متغیر مهم مانند حجم مبنا و...

رییس مجلس با حمایت تمام قد از بورس و صیانت از پول مردم ، وعده تحول در متغیرهای مهم حجم مبنا، حداقل سفارش و... داد و گفت : بزودی شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

 

 محمد باقر قالیباف بعد از پایان جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع بررسی وضعیت سه بازار مهم بورس، مسکن و ارز با حضور وزیر اقتصاد ، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس ، گفت : این جلسه عمدتا متمرکز بر مسائل حوزه بازار سرمایه بود. مجلس مسائل اقتصادی را با اولویت در دستور کار قرار داده است . بخصوص در روزهای اخیر بطور ویژه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی پیگیر حل مشکلات اقتصادی است.

مجلس مصمم است حمایت و تقویت لازم و تثبیت را در بازار سرمایه انجام دهد تا هدایت نقدینگی در بورس به سمت مسائل تولیدی برود و پروژه‌های صنعتی در بخش تجاری، کارخانجات و تولید رونق گیرد.

صیانت از سرمایه و پول مردم در بورس از اولویت‌های مجلس است و کمک‌های لازم به دولت برای تثبیت بورس را انجام می‌دهیم. افزایش سرمایه هم از موضوعات جدی بود که در این زمینه لایحه دو فوریتی دولت برای صرف سهام بدون حق تقدم آمد و در کمتر از 23 روز تصویب و ابلاغ شد تا به عمق‌بخشی، تثبیت، هدایت و حفظ نقدینگی بورس و اموال مردم کمک کند.

دو موضوع در بازارگردانی سهام

در بازارگردانی سهام باید به دو طریق توجه کرد. اول به متغیرهای بورس توجه کنیم. حجم مبنا، حداقل سفارش و سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه از نکاتی است که مجلس مصمم است با انجام کارشناسی و نظارت به آن توجه کند. شرکت‌های حقوقی و دولتی حاضر در بورس مکلفند ماحصل درآمدها در زمان اوج بازار را برگردانده و بورس را تقویت کنند تا بازارگردانی درست پیش برود و کسی خارج از موضوع لیدری بورس را انجام ندهد.

باید استفاده از ابزارهای پوشش ریسک و بیمه و سهام را مورد توجه قرار دهیم و زیان ناموجهی را به منابع بیت‌المال وارد نکنیم تا بورس را حفظ کنیم. توافق شد ساز و کارهای سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم برای تقویت در سازوکارهای رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد.

مجلس و دولت با جمع‌بندی امروز در صحن و تصمیم روز پنج‌شنبه در شورای عالی بورس این کار را انجام می‌دهند و کمیسیون‌های اقتصادی نظارت و پیگیری لازم را خواهند داشت. از فردا نیز اولین جلسه با حضور روسای کمیسیون‌های مربوطه و مسئولان مرتبط از جمله رییس بانک مرکزی برگزار خواهد شد و به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.