حمایت خودروسازان از عرضه خودرو

حمایت خودروسازان از عرضه خودرو

دبیر انجمن اعلام کرد:

حمایت خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا و چند ایراد به طرح جدید

دبیر انجمن خودروسازان با اعلام چند ایراد به طرح جدید مجلس گفت: اگر خودرو با قیمت کارخانه در بورس کالا عرضه و سپس کشف قیمت شود، بهتر از قرعه‌کشی به فروش می‌رسد.

 

 احمد نعمت بخش در حاشیه دومین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی قطعه سازان درخصوص قوانین جدید در حوزه خودرو و ارائه یک طرح جدید از سوی مجلس گفت: طرح پیشنهادی 21 ماده دارد که طبق آن خودرو باید در بورس کالا عرضه شود. با تشریفات ایجاد شده، امکان اجرای این طرح وجود ندارد مگر اینکه طرح اصلاح شود.

وی افزود: اینکه 50 درصد پول ناشی از فروش خودرو در بورس به قطعه‌سازان داده شود ، نمونه ایی نادرست مربوط به بورس کالا است. این دخالت در کار شرکت‌ها است و قانون تجارت را نقض می‌کند. یک شرکت وقتی کالایی را به فروش می‌رساند باید مدیریت پول بدست‌آمده را در دست داشته باشد. این مسئله بسیار واضح است و نمی‌توان گفت نصف پول مستقیم به حساب قطعه‌ساز وارد شود.

این فعال صنعت خودرو درخصوص موارد لحاظ شده برای قیمت‌گذاری عنوان کرد: در یکی از بندها، شورای رقابت را مکلف به تعیین نرخ پایه قبل از کشف قیمت نهایی در بورس کرده‌اند. این در حالی است که معتقدیم با روشی که شورای رقابت در نظر دارد همواره زیان دیده‌ایم و شیوه صحیحی نبوده و قبول کردند مبنای در نظر گرفتن قیمت‌ تمام‌شده سازمان حمایت باشد. در بند 15 این طرح نیز سخن از بیمه کیفیت به میان آمده است. یعنی ضمانت و رفع عیب که از سوی خودروسازان انجام می‌شود بصورت بیمه لحاظ شود و مردم بیمه کیفیت بگیرند. اما این طرح یک تشریفات عظیم است و باید اصلاح شود.

نعمت بخش با اشاره به کشف قیمت خودرو در بورس کالا به دلیل عدم تکرار شرایط فروش کارخانه‌ها در بورس ادامه داد: اگر عرضه خودرو در بورس کالا درست باشد و بورسی‌ها همکاری کنند در شروع کار ممکن است کمی قیمت‌ها بالا رود اما پس از مدتی کاهش می‌یابد. تجربه عرضه آلومینیوم را در بورس کالا داشتیم و پیش از عرضه در بورس قیمت‌ این محصول به بیش از 60 هزار تومان هم رسیده بود اما با عرضه در بورس کالا قیمت آن به حدود 30 هزار تومان هم کاهش پیدا کرد. اینکه خودرو با نرخ کارخانه در بورس عرضه شود و سپس کشف قیمت انجام شود، بسیار بهتر از شرایط فعلی است که از طریق قرعه‌کشی خودرو به فروش می‌رسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.