تحریم 17 بانک بورسی

تحریم 17 بانک بورسی

واکنش روحانی به تحریم ۱۷ بانک بورسی و دولتی و یک تامین سرمایه

رئیس‌جمهور در واکنش به تحریم ۱۷ بانک بورسی و دولتی و یک شرکت تامین سرمایه گفت: تلاش آمریکا برای ایجاد موانع در تأمین دارو و غذا غیرانسانی بوده و نمی‌تواند مقاومت ملت ایران را بشکند.

 

 حسن روحانی در پی گزارش رئیس‌ بانک مرکزی از روند تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در چارچوب برنامه تدوینی دولت و تلاش‌های ضدایرانی دولت آمریکا، تلاش‌های این کشور برای ایجاد موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تأمین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و به عبدالناصر همتی گفت: آمریکایی‌ها تاکنون هرکاری علیه ملت بزرگ ایران می‌توانستند انجام داده‌اند و با این نوع اقدامات ضد انسانی و حقوق بشری نمی‌توانند مقاومت ملت ایران را بشکنند.

وی حرکت‌ها و رفتارهای بی‌سرانجام آمریکا را در تداوم خطای راهبردی ترامپ در خروج از برجام دانست و افزود: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم ها مقاومت ایران را در هم شکسته و دچار مشکل می‌کند اما گذشت زمان نشان داد این تحلیل به‌شدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارآمد بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هر بار با تکرار خطاهای راهبردی با شکست مواجه می‌شود که نمونه تازه آن، تلاش برای فعال کردن ساز و کار ماشه بود، ادامه داد: همه کشورها می‌بینند اقدامات آمریکا کاملاً خلاف قانون و مقررات بین‌المللی است و در شرایط کرونا نیز این اقدامات کاملاً ضدبشری است و مدعیان حقوق بشر در عرصه جهانی باید آن را محکوم کنند.

بنابراین گزارش، آمریکا در تصمیمی جدید و با هدف اعمال فشار حداکثری بر ایران و قطع همه مبادلات مالی ، اقدام به تحریم 17 بانک بورسی و غیربورسی و تامین سرمایه امین کرد که تحریم ها تا زمان عدم حمایت تهران از فعالیت های تروریستی و پایان فعالیت های هسته ای ادامه دارد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.