عقب ماندن بورس از بازارهای رقیب

عقب ماندن بورس از بازارهای رقیب

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بورس از بازارهای رقیب عقب مانده + پیش بینی شاخص ، دلار و کامودیتی ها

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عقب ماندن بورس از بازارهای رقیب و دعوت به سرمایه گذاری ، پیش بینی کرد فشار فروش سهام در روزهای آینده کاهش یابد .

 

 امین دامچه با اشاره به روند معاملات بورس به ایرنا گفت: شاخص کل بورس اکنون به محدوده حمایتی رسیده که از نظر تکنیکالی شامل تلاقی اصلاح و کف کانال روند نزولی است. دیروز در نیمه دوم بازار شاهد برگشت برخی از سهم ها به فاز صعودی و پایان یافتن صف های فروش بودیم. نخستین گروه شاخص سازی که با برگشت مواجه شد فلزات بود. این برگشت با رهبری سهام فولاد خوزستان که گزارش ماهانه مناسبی را روانه کدال کرد، رخ داد.

وی افزود: سهام ایران خودرو بعد از  چندین روز افت و اصلاح در نهایت دیروز سبزپوش شد و با جمع آوری پرقدرت صف فروش این خودروساز برخی از سهام به صف خرید رسیدند. همچنین با جمع شدن برخی صف های فروش، ارزش معاملات در بازار دیروز حدود ١٠ هزار میلیارد تومان بود به همین دلیل می توان انتظار داشت در روزهای آینده از فشار فروش و عرضه کاسته شود.

این کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی تداوم نوسان ها تا ١٣ آبان ادامه داد: اگر شاخص بورس از کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد به سطح پایین حرکت کند، حمایت بعدی در کانال یک میلیون و ٢٥٠ هزار واحد خواهد بود اما اگر از کانال یک میلیون و ٣٣٠ هزار واحد برگردد و در مسیر صعودی قرار گیرد، مقاومت شاخص عدد یک میلیون و ٤٥٠ هزار واحد خواهد بود.

دامچه عنوان کرد: سهم ها اکنون برای خرید در شرایط مناسبی قرار دارند اما به دلیل ریسک های سیاسی و اقتصادی نقدینگی برای مدتی بدون استفاده خواهد ماند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نخواهد شد. پیش بینی می شود در آینده شاخص جهانی قیمت دلار کاهشی باشد و به دنبال آن قیمت کامودیتی ها مانند مس، روی، طلا و نفت با رشد همراه شوند. دلار در بازار داخلی پس از اصلاح ناگهانی از نرخ ٣٢ هزار تومان تا ٢٦ هزار تومان با برگشت همراه شد و دوباره تا ٣٠ هزار تومن رشد کرد اما ممکن است باز هم تا محدوده ٢٦ هزار تومان افت کند و بعد از آن شاهد کوچک شدن نوسان ها در بازار باشیم.

وی افزایش نرخ سود بانکی را به عنوان ریسک دیگر بازار مطرح و اضافه کرد: طبق آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه در مهر ماه حدود ٤١ درصد بود که نسبت به شهریور هفت درصد افزایش یافت. در این شرایط اگر نرخ سود بانکی به ٢٥ درصد هم برسد باز هم نرخ بهره واقعی منفی ١٥ درصد است به همین دلیل سرمایه گذاری در بانک با هیچ مبنای منطقی همراه نیست و وجود سرمایه ها در بانک توجیه عقلانی و اقتصادی نخواهد داشت.

دامچه گفت: در موقعیت فعلی افراد را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت می کنیم زیرا بورس از بازارهای رقیب عقب مانده و اکثر سهم ها با قیمت هایی که در حال معامله هستند فاصله زیادی با ارزش ذاتی دارند. بهتر است سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس به شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردان ها اعتماد کنند زیرا اکنون این شرکت ها گزینه های خوبی را برای سرمایه گذاری در بازار در اختیار دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.