مخالفت معاون روحانی با استیضاح وزیر اقتصاد

مخالفت معاون روحانی با استیضاح وزیر اقتصاد

مخالفت معاون روحانی با استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل بورس و چند محور دیگر

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس به تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد واکنش نشان داد گفت: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا، استیضاح وزیر اقتصاد واقعاً به مصلحت نیست.

 

 حسینعلی امیری در واکنش به تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت همیشه حق مجلس را به رسمیت شناخته به فارس گفت: طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق مجلس است بنابراین آنچه در مورد سوال و استیضاح اتفاق می‌افتد، عجیب نیست و یکی از کارکردهای مجلس همین موضوعات است.

وی افزود: مهم این است که این حق چه زمانی استفاده می‌شود. الان در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با آمریکا هستیم و یکی از جاهایی که هدف قرار دادند بحث اقتصاد است. در چنین شرایطی آیا استیضاح وزیر اقتصاد واقعاً به مصلحت است؟ این موردی است که از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

امیری ادامه داد: پیش‌بینی می کنم نمایندگان مجلس حتماً این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند. وزیر اقتصاد آماده است درخصوص مواردی که نمایندگان سوال و ابهام دارند در کمیسیون‌ها و صحن مجلس حضور یابد و به سوالات آنان پاسخ خواهد داد. امید می رود این استیضاح حل‌ و‌ فصل شود.

براساس این گزارش، هفته پیش احمد نادری نماینده مجبس با بیان اینکه استیضاح وزیر اقتصاد را با جمع آوری بیش از 80 امضا به هیات رییسه مجلس تحویل دادیم در توییتر اعلام کرد: محورها از خصوصی سازی تا بورس، گمرکات، ارز، اختلال در تجارت بین الملل، عدم تمکین به قانون در اصلاح نظام مالیاتی و ... است. وزیر ناکارآمد اقتصاد باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد.

این درحالی است که در پی ادامه دار شدن روند نزولی بازار سرمایه که با ریزش بیش از 30 و 70 درصدی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها و همراه با انتقاداتی عدیده ایی توامان شده ، کمیسیون اقتصادی مجلس در گزارشی مبسوط نکاتی را اعلام و ۱۱ ضعف‌ در مدیریت کارآمد بازارسرمایه را معرفی کرد و  وزارت اقتصاد و سازمان بورس را در مواجه با هجوم نقدینگی ، بی برنامه دانسته است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.