عامل هایی که باعث ریزش قیمت سهام شدند

عامل هایی که باعث ریزش قیمت سهام شدند

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

چند عامل ادامه ریزش قیمت سهام و شاخص و تکرار وعده ۱۰۰ عرضه اولیه

وزیر اقتصاد با اعلام چند دلیل در ادامه ریزش قیمت سهام و شاخص بورس ، وعده عرضه اولیه ۱۰۰ سهام شرکت در سال جاری را تکرار کرد !

 

 فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره وضعیت اخیر بورس که با ادامه ریزش قیمت ها و شاخص و اعتراض سهامداران به این شرایط اسف بار 4 ماه همراه شده، گفت: نوسان در ذات بازار سرمایه بوده و این بازار عمدتاً مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان است.

وی ادامه داد: دولت با تعریف قواعدی سعی دارد نوسانات به بازار پایدار و درحال رشد تبدیل شود. دولت در نظر دارد با افزایش نقدشوندگی و به حداقل رساندن حاشیه ها ، بازار سرمایه مدرن‌تر و پایدارتر شود.

این وزیر افزود: اخیراً مباحثی مانند افزایش نرخ سود سپرده بانکی بر بورس اثر منفی گذاشت که توسط رئیس کل بانک مرکزی تکذیب و باید حتما مانع از افزایش نرخ سود بین بانکی شد. برخی نااطمینانی‌ها هم به دلیل اظهاراتی مبنی دخالت در بازار سهام بود که منجر به زیان سهامداران حقیقی و خرد  و نگرانی پایداری شرایط فعلی بورس شد.

دژپسند ادامه داد: اگر مسئولی مدافع منافع سهامداران حقیقی است باید از اظهارنظراتی که موجب اخلال می شود به شدت پرهیز کند. در این میان نه تنها دولت بلکه شورای عالی بورس برنامه عرضه اویه ۱۰۰ شرکت در سال جاری را پیگیری می کند که با استقبال مناسبی همراه است. از سوی دیگر به دلیل اهمیت و جایگاه بازار سرمایه ، تمام واگذاری‌های دولت در بورس انجام خواهد شد

وی با اشاره به فعالیت 200 بازارگردان به سهامداران توصیه کرد از خرید و فروش راحت سهام و دارایی ها  پرهیز و با دقت زیاد ، مطالعه، مشاوره ، تصمیم گیری کنند .

براساس این گزارش، دژپسند که تحت فشار نمایندگان مجلس به دلیل وضعیت ناخوشایند بورس در ماه های اخیر با طرح استیضاح مواجه شده ، پیش از این هم قول داده بود شرایط بورس بهتر و هر هفته یکی دو عرضه اولیه انجام شود اما چنین وعده ایی عملی نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.