احتمال ماندگاری شاخص در کانال 1.7 میلیونی

احتمال ماندگاری شاخص در کانال 1.7 میلیونی

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

دلیل فشار فروش سهام و احتمال ماندگاری شاخص در کانال ۱.۷ میلیونی

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلیل فشار فروش در بازار و عوامل تاثیرگذار در بازگشت روند صعودی گفت: در صورت عدم اثر متغیرها شاخص نهایتا بر روی کانال ۱.۶ تا ۱.۷ میلیونی در حرکت خواهد بود.

 

 سعید عظیمی با اشاره به بهبود وضعیت معاملات بورس طی چند روز اخیر به ایرنا گفت: در کنار روند صعودی شاخص بورس در برخی از روزها شاهد فشار فروش در بازار هستیم که بخش عمده آن ناشی از مشخص نشدن و عدم تصمیم‌گیری در زمینه قیمت‌گذاری فولاد است.

وی افزود: گروه فلزات می‌توانند بدون روبرو شدن با فشار فروش، رشد خوبی را در بازار تجربه کنند اما اکنون به دلیل مطرح شدن بحث قیمت‌گذاری فولاد با روند منفی همراه شده است. مسیر بازار از هفته گذشته بعد از مدت‌ها تغییر کرد و ارزش معاملات خرد که بصورت روزانه حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان بود در برخی از روزها به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه به عوامل تاثیرگذار در بازگشت روند صعودی معاملات اشاره کرد و ادامه داد: جذاب شدن قیمت‌ها، اصلاح عموم سهم‌ها و رسیدن به نقطه حمایتی باعث بازگشت رونق به معاملات بازار سهام شد. اگر بازار مانند چند ماه گذشته از روند صعودی بازگردد و با فشار عرضه همراه شود عامل مهم آن ناشی از بحث قیمت‌گذاری‌ها است که بهتر است هر چه زودتر تکلیف آن از سوی مسئولان مربوطه مشخص شود زیرا ممکن است ترس از نحوه قیمت‌گذاری به دیگر گروه‌ها مانند پتروشیمی و پالایشی سرایت کند.

عظیمی عنوان کرد: پیش بینی دقیق از وضعیت معاملات بازار و اعلام تداوم روند صعودی شاخص بورس کمی دشوار است زیرا اکنون هیچ یک از متغیرهای تاثیر گذار بر معاملات بازار قابلیت روند صعود را ندارند. قیمت دلار یکی از متغیرهای اصلی اثرگذار بر روند معاملات است. هر چند اصلاح زیادی برای قیمت دلار پیش‌بینی نمی‌شود اما در کنار آن در مقطع فعلی کسی تصور روند صعودی این ارز را ندارد. با اصلاح وضعیت قیمت‌گذاری فلزی‌ها عملا روند معاملات صنعت پتروشیمی‌ و دیگر گروه‌ها در بازار بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست پولی مهمترین متغیر موجود است که وضعیت آن اواخر بهمن ماه مشخص می‌شود، اضافه کرد: بحث چاپ پول و افزایش نرخ بهره بانکی مطرح است اما بانک مرکزی به صراحت مخالف را با این دو موضوع اعلام کرده است. اگر تکلیف چاپ پول و سیاست های پولی مشخص شود می‌توان گفت بازار براساس تورم روند صعودی پرشتابی را در پیش می گیرد اما اکنون شاهد هیچ متغیر تاثیرگذاری بر روند صعودی بازار نیستیم.

عظیمی با اشاره به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس تصریح کرد: بحث سیاست‌های پولی می‌تواند برای بازار سرمایه مثبت باشد اما در مواردی هم می‌تواند خروجی تصمیمات اتخاذ شده منفی باشد. با توجه به اصلاح مطلوب همه سهم‌ها در صورت  اعتماد دوباره سهامداران به سرمایه‌ گذاری در بورس، روند بازار می‌تواند مسیر اصلی را پیدا کند و به روزهای پر رونق بازگردد. اگر متغیرهای اثرگذار بهتر شود می‌توان روزهای خوبی را برای بازار متصور بود در غیر این صورت اقبالی برای بازار وجود ندارد و شاخص نهایتا بر روی کانال یک میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد در حرکت خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.