فروش سهام عدالت با امکان جدید

فروش سهام عدالت با امکان جدید

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد:

آخرین وضعیت فروش سهام عدالت با امکان جدید / انصراف ۲۴۸ هزار نفری

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام آخرین وضعیت فروش سهام عدالت گفت: با امکان جدید فراهم شده ۲۴۸ هزار نفر از سهامداران سفارش فروش سهام عدالت را لغو کردند.

 

 حسین فهیمی در خصوص آخرین وضعیت فروش سهام عدالت از سوی سهامداران به مهر گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴ میلیون و ۳۱ هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت را تکمیل کردند که از این میزان، ۳.۲ میلیون نفر وجه را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند.

وی افزود: با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده، ۲۴۸ هزار نفر سفارش فروش را لغو کرده‌اند اما در مجموع از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، ۱۳.۲ هزار میلیارد تومان وجه فروش به حساب سهامداران واریز شده است. بعد از شرایطی که اواخر مرداد در بازار سهام بوجود آمد، شورای عالی بورس تصمیم گرفت برای حفاظت از دارایی سهامداران، فروش سهام عدالت بصورت بلوکی و یکجا انجام شود که این رویه همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول در خصوص تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز توضیح داد: این تفکیک در سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده و اکنون در انتظار صدور مجوز از ثبت شرکت‌ها برای اقدامات لازم به منظور درج نماد این دو شرکت در بورس تهران هستند. معاملات ۱۸ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه انجام می‌شود و هفته گذشته نیز معاملات شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، گیلان، کردستان و آذربایجان شرقی آغاز شد.

فهیمی درباره آخرین وضعیت برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: اقدامات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم و کردستان در حال انجام است تا مجامع الکترونیک آنها به زودی برگزار شود.

وی ادامه داد: در پی مرحله دوم طرح که آزادسازی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در تمام استان‌ها با حدود ۳۰ میلیون سهامدار را هدف گرفته و از ۱۸ تیر آغاز شد، عملیات ثبت و سپرده‌گذاری سهامداران که با ماندن در روش غیرمستقیم، سهامدار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند، انجام شده و دارایی آنها تخصیص یافته و نمادهای معاملاتی این شرکت‌ها به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آنها نیز فراهم می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.