الویت جذب سرمایه گذاران

الویت جذب سرمایه گذاران

مدیرعامل اعلام کرد:

اقدامات بورس و اولویت جذب سرمایه‌گذاران / داشتن ابزارهای مالی رؤیا نیست

مدیرعامل بورس تهران با اعلام اینکه دیگر داشتن ابزارهای مالی به جز سهام رؤیا نیست ، اقدامات سال جاری را اعلام و از اولویت جذب سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

 

 علی صحرایی به مناسبت چهاردهمین سالروز شرکت بورس تهران اعلام کرد: این بورس با تجربه بیش از ۵۳ ساله بازار سهام در ایران طبق قانون جدید بازار سرمایه در ۱۵ آذر سال ۸۵ تأسیس شد و قدم در راهی پر پیچ و خم گذاشت که چشم انداز آن رسیدن به جایگاه برترین بورس در منطقه و موتور محرک برای رشد اقتصادی است.

سالی که گذشت سایه بیماری کرونا بر جامعه جهانی و ایران سایه افکند و موجب محدودیت کسب و کارها شد. در این همه گیری جهانی، بورس تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان به فعالیت ادامه داد و با ایجاد بستری مناسب طرح ملی سهام عدالت را که مورد توجه عموم جامعه است تحت عنوان سرمایه گذاری‌های استانی پذیرش و عرضه کرد تا با افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در سراسر ایران با دورنمایی روشن و توسعه‌ای پایدار به اولویت اول سرمایه‌گذاران تبدیل و مشارکت عموم مردم از طریق بورس تهران تاریخ ساز شود.

بورس تهران علاوه بر تحقق اهداف و اجرای مسئولیت‌های محوله با ایجاد بستری بر پایه شفافیت اطلاعاتی به عنوان رکن اصلی بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی و تأمین مالی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به منظور توسعه اقتصادی، نگاهی ملی و منطقه‌ای به توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقا دانش مالی آحاد جامعه دارد و با گسترش خدمات در تالارهای منطقه‌ای ۲۲ گانه و توجه به مسئولیت اجتماعی، تأمین زیر ساخت و تسهیل امکان ورود به بازار بصورت غیر مستقیم با برگزاری وبینارهای آموزشی متعدد حتی در دوران همه گیری به این مهم پرداخته است.

در این ۱۴ سال پر فراز و نشیب با همت کارکنان سعی کردیم به جایگاهی در خور توجه در اقتصاد ملی دست یابیم. اقبال عموم مردم به بازار سرمایه در دو سال گذشته و رشد بی نظیر حجم و ارزش معاملات و سایر نماگرهای بورس تهران به خوبی بیانگر ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی است.

امروز دیگر داشتن ابزارهای مالی به جز سهام رؤیا نیست و طراحی و راه‌اندازی ابزارها و نهادهای جدید همچون اوراق مرابحه، اوراق اجاره و انواع صکوک، تنوع در ابزارهای معاملاتی بازارهای سهام، بدهی، اختیار معامله و آتی نقطه عطف بازار سرمایه است. همچنین با اضافه شدن ساز و کار فروش تعهدی جعبه ابزارهای کلاسیک بازار سرمایه کامل شد.

جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی از دیگر اولویت‌های بورس تهران بشمار می‌آید. بر همین مبنا از ظرفیت تفاهم‌نامه با بورس‌های بین‌المللی بهره برداری و از سفیران و فعالان کشورهای دیگر برای بازدید و آشنایی با فرایند معاملات در بورس تهران دعوت به عمل آمد. رشد و شکوفایی و ایجاد ابزارهای متنوع مالی جدید در بورس تهران با داشتن نیروی انسانی متعهد در پرتو دانش و تخصص هیأت مدیره بصیر امکان پذیر بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.