امکانات جدید TSETMC

امکانات جدید TSETMC

واکنش فعال بازار سرمایه به امکانات جدید TSETMC در چهار نکته

فعال قدیمی بازار سرمایه با اشاره به امکانات جدید سایت TSETMC، چهار نکته را با توجه به نیاز جدّی بورس به تغییر و تحول اعلام کرد.

 

 حسین خِزلی خرازی در واکنش به امکانات جدید سایت TSETMC ضمن تقدیر از همکاران مدیریت فن آوری ، شرکت اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان، نکاتی را باتوجه به نیاز جدّی بازار سرمایه به تغییر و تحول با حضور چند میلیونی مردم در توییتر به شرح ذیل اعلام کرد.

1. نهاد ناظر، شرکت های تابع و بورس ها امور بسیار مهم تر از آموزش در سایت TSETMC و ارائه نمودارهای تکنیکالی دارند.

اگر اولویت بندی و اهم و مهم نداشته باشیم و نتوانیم به بسیاری از پروژه هایی که اثر بخشی (اولویت و اهمیت) ندارند، نه بگوییم از کارهای اصلی و مهم و زیربنایی باز خواهیم ماند.

2. رقابت نهاد ناظر، شرکت های تابع یا بورس ها با نهادهای مالی (در این مورد مشخصا شرکت های پردازش اطلاعات مالی، سرمایه گذاری، کارگزاران، تامین سرمایه ها) که تاکنون این خدمات را در این سطح عموما رایگان ارائه می دادند، صحیح نیست و باید نهاد ناظر دقت کند این خدمات در سطح جامعه توسط شرکت هایی که کار و کسب آنها همین است به خوبی توزیع و ارائه شود.

3. اگر سازمان و توابع وارد برگزاری نمایشگاه، آموزش و سمینار، امتحان و آزمون و گواهی نامه دادن و پردازش اطلاعات مالی (هرچند ابتدایی) شود، بودجه، زمان و منابع را صرف اموری کرده که وظیفه نهادهای مالی و نهادهای خود انتظام دیگر بوده و است.

4. رقابت سازمان و جایی مثل TSETMC با شرکت های پردازش اطلاعات مالی و مشاور سرمایه گذاری رویه خوبی نیست و این گونه نهادهای بالا دستی صرفا باید توزیع کننده ( بدون تمایز و با عدالت) اطلاعات خام و پایه با سرعت بالا بین مصرف کننده های لایه اول باشند و نهادهای مالی با پردازش این دیتاها باید حجم وسیعی از اطلاعات مفید برای تصمیم گیری را چه رایگان و چه با هزینه اشتراک توزیع کنند.

این مطالب نه برای دلسرد کردن و مایوس کردن همکاران در شرکت مدیریت فن آوری و شرکت اطلاع رسانی بلکه برای بهبود استراتژی های مدیریت و تصمیم گیری منتقل شد. هرچند برخی از آنها را سال های گذشته بارها و بارها پیشنهاد داده ایم.

امید می رود سازمان هر چه سریعتر سهام مدیریت فن آوری و شرکت اطلاع رسانی را بین بورس ها، سپرده گذاری و کانون ها توزیع کرده و با خروج از مدیریت این شرکت های عملیاتی کارها را به مسیر اصلی برگرداند. هرچند بورس ها، مرکز مالی ایران را هم دارند که می تواند برند ملی آموزش و فرهنگ سازی در مسیر اصلی باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.