پیش بینی شاخص 1.8 میلیونی

پیش بینی شاخص 1.8 میلیونی

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

دلار ۱۶ و ۵۰ هزارتومانی در بورس و بازار مسکن / پیش بینی شاخص ۱.۸ میلیونی

کارشناس بازارسرمایه با پیش بینی روند مثبت بورس و شاخص ۱.۸ میلیونی و اعلام بزرگترین ریسک بازار گفت: دلار در بازار سهام با نرخ ۱۶ هزار تومانی اما بازار مسکن با دلار ۵۰ هزار تومانی سنجیده می شود.

 

 بهزاد احمدی‌نسب با اشاره به بازگشت رونق به معاملات بورس به ایرنا گفت: تا چند وقت گذشته هیجان ناشی از انتخابات آمریکا، معاملات بورس را تحت شعاع قرار داده بود و باعث ایجاد نوسان کاذب شد. بسیاری از سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند با انتخاب بایدن قیمت دلار با کاهش همراه شده و سرمایه‌های در اختیار وارد بانک می‌شوند و به مراتب بازار سرمایه وارد روند نزولی می‌شود. اما با پیروزی بایدن سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند خطری بازار را تهدید نمی‌کند و این امر باعث شد بازار سهام در مسیر صعودی قرار گیرد.

وی افزود: در ادامه انتخابات آمریکا، دلار وارد مسیر کاهشی شد و در کانال ۲۴ هزار تومان قرار گرفت. اما بعد از آن روند صعودی در پیش گرفت و سرمایه‌ گذاران دوباره بازار سهام را به عنوان تنها بازار سرمایه گذاری برای سرمایه های در اختیار انتخاب کردند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، روند صعودی بازار  ادامه‌دار است اما سهامداران نباید در انتظار رشد بی‌وقفه شاخص بورس و ورود آن به کانال دو میلیون واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا پایان سال شاهد روندی مثبت خواهیم بود و ممکن است شاخص بورس تا آن زمان در محدوده های کانال ۱.۷ تا ۱.٨ میلیون واحدی قرار بگیرد. ورود سرمایه گذاران تازه وارد می تواند به عنوان بزرگترین ریسک بازار تلقی شود و معاملات بازار را مورد تهدید قرار دهد. این افراد به صورت هیجانی وارد بازار می شوند و با شنیدن کوچکترین خبری تصمیم به خروج از بازار می‌گیرند. در صورت عدم کنترل چنین مساله‌ای، سرمایه‌ گذاران از مجراهای درست وارد بازار نمی‌شوند به همین دلیل ممکن است بازار دوباره تحت تاثیر این افراد قرار بگیرد و با نوسان همراه شود.

احمدی‌نسب به تاثیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بر روند معاملات بورس اشاره و عنوان کرد: تبصره‌های موجود در این لایحه را می‌توان به عنوان اتفاقی مثبت در بازار تلقی کرد زیرا در بخش عمده‌ای از این لایحه به واگذاری سهام دولتی در بازار سرمایه تاکید شده است. واگذاری‌ها نسبت به سال ۹۹ چند برابر افزایش یافته که این نشان می‌دهد بازار سرمایه قرار است بیش از اینها گسترش یابد. امید می رود دولت فعلی و آینده ورود سهامداران به بورس را سخت گیرانه تر کنند و و آموزش را لازمه ورود این افراد به بازار قرار دهند.

به گفته وی، بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری انتخاب نخست سهامداران خواهد بود زیرا قیمت های کنونی در بازارهای رقیب به سقف رسیده‌ و دیگر جایی برای رشد ندارند. اکنون قیمت مسکن با نرخ دلار حدود ۵۰ هزار تومان سنجیده می شود اما سنجش دلار در بازار سرمایه با نرخ حدود ۱۶ هزار تومان است به همین دلیل به نفع سرمایه گذاران است تا از طریق بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.