رضایت معاون وزیر از صنعت کوچک بورس

رضایت معاون وزیر از صنعت کوچک بورس

رضایت معاون وزیر از صنعت کوچک بورس و وعده تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخلی

معاون وزیر صنعت با اعلام رشد تولید چند محصول لوازم خانگی ، وعده به تامین ۱۰۰ درصد نیاز داخلی این صنعت کوچک بورسی را داد.

 

مهدی صادقی نیارکی درباره آخرین وضعیت تولید لوازم خانگی به خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: تولید تلویزیون در مقایسه با ۸ ماه سال گذشته ۵۹ درصد، لباسشویی ۵۸ درصد و یخچال فریزر ۲۸ درصد افزایش داشته اما در کولر آبی منفی ۶ درصد بود .

وی افزود: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ در تلویزیون ۸ درصد، لباسشویی ۱۹ درصد، یخچال فریزر ۴۵ درصد و کولر آبی ۶ درصد رشد داشت. اکنون عمق ساخت داخلی لوازم خانگی بزرگ ۷۰ درصد بوده و پاسخگوی ۱۰۰ درصد نیاز داخل است.سال جاری برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک برنامه ریزی شد و سال گذشته نیز ۹ میلیون دستگاه تولید کردیم.

این معاون ادامه داد: تولید لوازم خانگی حدود یک میلیارد دلار ارزبری دارد اما با جایگزین کردن کالای داخلی حدود ۸ میلیارد دلار صرفه جویی می‌ شود. با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی نرخ ارز، ۳۰ درصد واردات مربوط به لوازم خانگی از این افزایش تأثیر مستقیم گرفته اما افزایش قیمت مربوط به گرانی در تولید نیست بلکه در بازار این اتفاق افتاده است.

صادقی نیارکی گفت: مهمترین اولویت وزارت صنعت تأمین مواد اولیه برای تولید کنندگان لوازم خانگی از جمله توزیع ورق با نرخ مصوب و بدون قیمت رقابتی در بورس کالا است و در حال مشخص کردن جامعه هدف برای عرضه مستقیم لوازم خانگی از تولید کننده به مصرف کننده هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.