رشد مجدد شاخص

رشد مجدد شاخص

کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

رشد مجدد شاخص بعد از استراحت کوتاه و وضعیت کلی چند صنعت بورس

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه شرایط رشد مجدد شاخص از ارقام بالاتر از ۱.۵ میلیون واحدی بعد از استراحتی کوتاه فراهم می شود ، وضعیت کلی چند صنعت بورس را اعلام کرد.

 

 هومن عمیدی با بیان اینکه بورس به دلیل شرایط اقتصادی و رکود حاکم در بازارهای موازی، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری خواهد بود به ایرنا، گفت: بازار سرمایه در هفته گذشته متاثر از لایحه بودجه سال آینده محتاط اما معاملات پرحجمی داشت با ورود شاخص به کانال یک 1.5 میلیون واحدی همراه شد که به نظر می‌رسد پس از استراحتی کوتاه، شرایط بنیادی رشد مجدد شاخص مهیا شود.

وی افزود: عملکرد 9 ماهه صنایع ، قابل قبول و عمده شرکت ها دارای شرایط بنیادی مناسب باشند. تمرکز به حفظ نقدینگی نیز بازار، شرایط معاملات را قابل قبولی کرده و روزانه حدود15 تا 20 هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد این بازار می شود. در این میان وضعیت صنعت خودرو مناسب بوده و نماد بانک ها و شرکت های کوچکتر مانند گروه غذایی و آشامیدنی ، نوساناتی دارند. گروه فلزات و پتروشیمی هم متاثر از افزایش سرمایه و نرخ خوراک هستند.

عمیدی ادامه داد: ممکن است به دلیل اهمیت نرخ خوراک پتروشیمی ها و تجربه تلخ سال 92 ، کل معاملات بورس افت سنگینی تجربه کند اما تلاش نهادهای ناظر بر شفاف سازی بیشتر شرکت ها و قوانین بورس می تواند ، کمک کننده باشد و امکان رشد مجدد بورس را همزمان با تثبیت نرخ ارز در بر داشته باشد. عرضه های اولیه هم بعد از مدت ها دوباره شروع شده که می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.