اثر دلار بر بورس

اثر دلار بر بورس

تحلیل امیدقائمی از اثر متفاوت کاهش دلار و پیش بینی بورس تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر متفاوت کاهش قیمت دلار بر شرکتها از اقبال بازار به سهام کوچک، عدم وجود تهدید برای معاملات و پیش بینی روند بورس تا پایان سال خبر داد.

 

 مصطفی امیدقائمی با بیان اینکه نقدینگی‌هایی که اکنون در حال ورود به بورس است در سایه بازارهای ارز، مسکن و خودرو رخ داده که فعلا در رکود به سر می برند به ایرنا گفت: با توجه به اینکه قیمت سهام بعد از اصلاح رخ داده به بهترین محدوده قیمتی برای خرید رسیده ، اکنون بازار سهام از نظر سرمایه گذاران بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: عدم وجود بازاری قابل اعتماد برای سرمایه گذاری باعث شده تا نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و رشد آن شده است. روند کاهش قیمت ارز با تاثیر متفاوتی در بازار همراه است، افت نرخ دلار  در برخی از شرکت ها با تاثیر منفی همراه خواهد بود و منجر به کاهش سود شرکت ها می شود اما در مقابل این اتفاق به نفع برخی از شرکت ها خواهد بود و زمینه رشد آنها را فراهم می کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بورس به دلیل روند صعودی که اخیرا دست پیدا کرد و رونقی که وارد این بازار شد، طبیعی است که تا حدودی اصلاح و روند نزولی را تجربه کند اما سهامداران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که روند کلی بازار مثبت است و در وضعیت فعلی هیچ خطری معاملات بورس را تهدید نمی کند. موضوعی که اکنون در بازار وجود دارد فضای ایجاد شده به دلیل تحریم ها و گمانه زنی ها نسبت به مشخص شدن آینده برجام با پیروزی بایدن است به همین دلیل فعالان بازار به دنبال تحلیل اثر این اتفاق در بازار سرمایه هستند.

امیدقائمی با اشاره به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس عنوان کرد: در گذشته ریسک و خطر بسیار زیادی بازار را مورد تهدید قرار داده بود اما اکنون با توجه به وضع حاکم، ریسک موجود در بازار تا حدودی کاهش پیدا کرده است. سهامداران نباید انتظار داشته باشند عامل همه ریسک ها در بازار از بین برود. ممکن است برخی از مسایل باعث ایجاد نگرانی هایی در معاملات بازار شوند که وجود چنین مسایلی در بازار طبیعی است.

وی به اقبال سهامداران نسبت به سهام شرکت های کوچک در بازار تاکید و اضافه کرد: سرمایه گذاری در بورس از چند روز گذشته به سمت سهم های کوچک رفته که دلیل آن مربوط به وجود اهرم های مثبت در سهام این شرکت ها است. با توجه به اینکه در کوتاه مدت می توانند بازدهی خوبی را در اختیار سهامداران قرار دهند بنابراین باعث پیش روی معاملات بازار به سمت این صنایع شده است. اکنون در مقطعی قرار داریم که حرفه ای ها در حال ورود دوباره به بازار سهام هستند این افراد قادر به شناسایی و انتخاب سهم هایی هستند که در کنار بالا بودن ریسک، سود خوبی در اختیار آنها قرار می گیرد.

امید قائمی تصریح کرد: در این دوره باید افزایش سرمایه های حق تقدم و افزایش سرمایه از محل آورده را توسعه داد. همچنین از فضای بوجود آمده و ورود نقدینگی ها به بازار بهترین استفاده را برای توسعه بنگاه ها کرد. روند بازار برای روزهای آینده وابسته به اتفاق های پیش رو در بازار است اما بطور حتم بورس تا پایان سال به عنوان یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری خواهد بود. به نظر می رسد بازار تا پایان سال با افت و خیز همراه باشد اما در کل روند آن مثبت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.