ریزش بازار منطقی نیست

ریزش بازار منطقی نیست

کارشناس بازارسرمایه :

ریزش بورس منطقی نیست / انتقاد از بازارگردانی و حقوقی ها / کف جدید شاخص

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از نگاه منطقی و اقتصادی، بازار نباید ریزش داشته باشد از شیوه بازارگردانی انتقاد کرد و گفت: بورس از ابهامات زیاد و عدم ثبات رنج می برد.

 

 روزبه شریعتی با بیان اینکه شاخص کل برای اینکه از کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی فراتر رود، نیاز به محرک بنیادی دارد به ایسنا گفت: از نگاه منطقی و اقتصادی، بازار نباید ریزش داشته باشد. حداقل حدود ۱۰۰ شرکت به بازار جهانی مرتبط هستند و با توجه به وضعیت بسیار مناسب این روزهای بازار جهانی، ریزش بورس منطقی نیست.

وی افزود: برای مثال قیمت پایه فولاد یا ورق در بورس کالا حتی با شیوه نامه جدید که ۸۰ درصد قیمت جهانی را مبنای قیمت پایه قرار می دهد، رشد قابل توجهی داشته زیرا بازار جهانی فراتر از انتظار صعودی بوده و و این اتفاق سابقه نداشته که بازار جهانی تا این حد در بازار داخلی تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از شیوه بازارگردانی توضیح داد: روش نامطلوب بازارگردانی یا خرید و فروش حقوقی ها تا حدودی در روند بازار تاثیرگذار است. برای مثال شنبه حقوقی ها بیش از ۳۰۰ میلیون سهم "فولاد" را فروختند و صف خرید این سهم ، ضرب آهنگ بازار را تغییر داد. یکشنبه همین اتفاق برای سهام پالایشی و دوشنبه برای بانکی ها افتاد. البته بسیاری از تکنیکالیست ها صحبت از شناسایی کف جدید یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی می کنند اما این موضوع با منطق بنیادی و اقتصادی همخوانی ندارد.

شریعتی ادامه داد: بازار سرمایه با ابهامات زیادی از جمله بحث لایحه بودجه و مخالفت احتمالی مجلس با کلیات، روی کار آمدن گروه جدید دولت در آمریکا، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران و ... روبرو است و باید گفت از عدم ثبات رنج می برد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.