پیش بینی باز پس گیری کانال 1.5 میلیونی

پیش بینی باز پس گیری کانال 1.5 میلیونی

کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد :

تصور اشتباه از ریزش شاخص و پیش بینی بازپس گیری کانال ۱.۵ میلیونی

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه تصور اشتباه سهامداران از ریزش شاخص و اثر سه عامل بر روند صعودی بازار ، بازپس گیری کانال ۱.۵ میلیونی در چند روز آینده را پیش بینی کرد.

 

 نادر اسراری با بیان اینکه ریزش شدیدی که بازار در چند ماه گذشته تجربه کرد سبب افزایش افراد بدبین نسبت به روند میان مدت بازار شد به ایرنا گفت: این افراد به دلیل بی اعتمادی‌های ایجاد شده گمان می‌کردند شاخص بورس افت بیشتری را در بازار تجربه می کند. از اوایل آذر که بازار شروع به رشد کرد افرادی که در اصلاح چند ماه گذشته متضرر شدند دیگر برای سرمایه گذاری وارد بورس نشدند. این افراد جزو سهامداران حقیقی و حقوقی بودند که گمان می کردند رشد ایجاد شده در بازار مصنوعی است و ممکن است دوباره شاخص بورس وارد مدار نزولی شود.

وی افزود: ریزش های سنگینی که در بازار سهام دهه ۹۰ رخ داد ناشی از اتفاق های سیاسی بود که به شدت بازار را تحت تاثیر قرار دادند. افت پرشتاب شاخص بورس در انتهای سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ به دلیل توافق های صورت گرفته در زمینه برجام بود. ریزش دیگری در انتهای سال ۹۲ به واسطه افت قیمت های جهانی و اشباع خرید در عمده سهم ها شکل گرفت. با توجه به وجود چنین مسایلی، ریزش اخیر شاخص بورس باعث ترس سهامداران از احتمال پایان روند صعودی بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از مرداد و از زمانی که بازار در کما فرو رفت، سهامداران ریزش این بازار را به آن زمان نسبت دادند. مسائلی مانند بهبود وضعیت بازارهای جهانی و قیمت های جهانی نسبت به گذشته، عدم وجود افق کاهش قیمت برای دلار و رفع بحران کرونا در کنار یکدیگر باعث شده تا حالتی را که بازار پیدا می کند امیدوار کننده باشد و زمینه ایجاد چشم اندازی روشن را فراهم کند. در وضعیت فعلی نمی توان در انتظار اصلاح سنگین شاخص بورس بود و سهامداران نباید نگران ریزش احتمالی و مشاهده اعدادی عجیب در کانال شاخص باشند.

اسراری عنوان کرد: بازار نیازمند اصلاح بود و باید بطور حتم آن را تجربه می کرد اما مواردی باعث ایجاد اصلاح شد که مهمترین عامل آن فروش از سوی حقیقی ها و بازارگردانی ضعیف بازارگردان ها بود. زمانی که برخی از موارد دست به دست یکدیگر می دهند تا شاخص بورس روند اصلاحی را در پیش گیرد، شاهد انتشار برخی از اخبار سیاسی یا اقتصادی در بازار می شویم که باعث ایجاد شتاب بیشتر در روند اصلاحی بازار است. اکنون با توجه به معاملاتی که در بازار شاهد هستیم خطر چندانی وضعیت بازار را تهدید نمی کند و اصلاح شاخص را نباید برای بازار خطرناک دانست زیرا ایجاد روند منفی در بازار، معاملات را برای روند صعودی جدید آماده می کند.

وی تاکید کرد: در بازارهای جهانی عاملی برای افت قیمت ها وجود ندارد به همین دلیل تصورها این است که سرمایه های سرگردان به دلیل اشباع بازار های رقیب برای سرمایه گذاری به سراغ بازار سرمایه یا بانک خواهند رفت اما بعید به نظر می رسد سرمایه ها به سمت بانک بروند و احتمال ورود آنها در بازار سهام بیشتر است. سهامداران نباید در کوتاه مدت در انتظار دستیابی شاخص بورس به سقف قبلی باشند تا چند روز آینده کانال ١.٥ میلیون واحد پس گرفته می شود.

اسراری با بیان اینکه در مجموع با توجه به رشد قیمت های جهانی تصور ریزش شاخص بورس اشتباه است، اضافه کرد: دیروز نفت برنت بالای ٥٠ دلار تثبیت شد و قیمت محصولات پتروشیمی و فولاد با جهش بزرگی همراه بودند بنابراین رشد قیمت های جهانی باعث شد تا گروه فلزات و پتروشیمی روز خوبی را در بازار داشته باشند. بازار اکنون روند به نسبت صعودی را در پیش گرفته اما ممکن است در چند روز آینده نوسان منفی داشته باشد و بعد دوباره روند صعودی پرشتابی را در پیش بگیرد. با توجه به قیمت دلار و قیمت های جهانی، پیش بینی کاهش شدید شاخص بورس بعید است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.