احتمال استیضاح وزیر اقتصاد بعد از سقوط صندوق پالایش یکم

احتمال استیضاح وزیر اقتصاد بعد از سقوط صندوق پالایش یکم

سرنوشت نامعلوم استیضاح وزیر اقتصاد/ جبران کسری بودجه با برداشت از جیب سهامداران "پالایش"

بعد از سقوط حیرت انگیز ارزش صندوق پالایش یکم و زیان سهامداران این صندوق، به نظر میرسد بخشی از کسری بودجه دولت با تحمیل زیان به سهامدارانی که نسبت به خرید این صندوق اقدام کرده اند جبران شده است.چندی قبل احمد نادری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیگیری استیضاح وزیر اقتصاد به دلایل مختلف خبر داده بود. نادری، نماینده تهران در مجلس اواخر آبان ماه امسال گفته بود: استیضاح وزیر اقتصاد با بیش از 80 امضا تحویل هیئت رئیسه شده است،  وزیر فعلی اقتصاد، بی کفایت‌ترین وزیر اقتصاد بعد از انقلاب است.

ظاهرا استیضاح وزیر اقتصاد 8 محور داشته که ظاهرا یکی از محورهای مهم این استیضاح موضوع بازار سرمایه بوده است، همچنان موضوعاتی مثل مدیریت بازار ارز، مالیات و ...در استیضاح وزیر اقتصاد دیده میشد.

حالا یک ماه از آخرین اظهار نظرهای نمایندگان پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد میگذرد اما فعلا هیچ خبری از این استیضاح نیست. نکته جالب توجه اینکه در قانون بودجه سال 1399 حدود 11500 میلیارد تومان درامد از محل  عرضه ای تی اف های دولتی شامل شرکتهای مختلف پالایشی و فلزی و خودوریی لحاظ شده بود که تا کنون دولت با دو عرضه انجام شده در سال جاری از این حد نصاب نیز عبور کرده است.

گفتنی است، بعد از سقوط   ارزش صندوق پالایش یکم به زیر 10 هزار تومان به ازای هر واحد و زیان سهامداران این صندوق،  به نظر میرسد بخشی از کسری بودجه دولت با تحمیل زیان به سهامدارانی که نسبت به خرید این صندوق اقدام کرده اند جبران شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.