پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی این هفته بورس و معرفی گروه های احتمالی مقبول بازار

وضعیت این هفته بورس با تکیه بر آخرین متغیرهای اقتصادی داخلی و خارجی و معرفی گروه های احتمالی مقبول بازار از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد .

 

 دومین هفته از زمستان در حالی با ادامه درجا زدن شاخص در محدوده 1.44 میلیون واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان در مورد روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با ادامه نوسان و عرضه گروه های بزرگ همراه بود و همین موضوع بخشی از نقدینگی را به سمت گروه ها و نمادهای کوچکتر هدایت کرد.

در بازارهای جهانی ، شاخص دلار مجددا با توجه به جهش کرونا و وضع مجدد محدودیت ها خصوصا در اروپا مورد توجه قرار گرفت و پس از افت دوره ای تا حدودی رشد داشت و همین موضوع فشار را بر بازارهای کالایی افزایش داد و در ادامه و با تاکید شرکت های سازنده واکسن بر اثر بخش بودن واکسن ها بر ویروس با مشخصات جدید، وضعیت بازارها بهبود نسبی یافت.

در این میان ، بازارهای جهانی با توجه به تعطیلات پایان سال میلادی با وقفه در معاملات همراه خواهند بود و طبق معمول هر ساله ، احتمال کاهش حجم در ابتدای سال جدید نیز وجود خواهد داشت.

در بازار ارز هم ، نوسان قیمت ها همچنان محدود است و به نظر می رسد نوسانات در هر دو سوی بازار با دامنه اندکی همراه باشد .

اما در بازار سهام، آرامش بازار ارز پس از سالی همراه با رشد در حال تاثیرگذاری است و تمایل بورس به تعادل با توجه به عرضه های سنگین حقوقی ها در نمادهای بزرگ ، مشهود است. متغیر موثر دیگر یعنی قیمت های جهانی در حال رشد بوده و همین موضوع می تواند منجر به پشتیبانی بنیادی از بازار شود و عرضه نمادهای بزرگ بدون توجه به وضعیت متغیرها در این مقطع از سال و به دلیل تامین نقدینگی برخی از نهادها امری طبیعی و دوره ای است و عموما تا چندین هفته قبل از پایان سال نیز ادامه دارد که البته فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در سهام شرکت های متاثر از قیمت های جهانی به وجود می آورد.

به نظر می رسد بورس در هفته پیش رو با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و آرامش بازار ارز با تعادل و ادامه روند فرسایشی و افت حجم معاملات همراه بازار باشد و نمادهای کوچکتر در گروه های کالایی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

در گروه های دیگر نیز همچنان گردش نقدینگی مهم ترین متغیر موثر خواهد بود و شدت افت این گروه ها می تواند به معیاری برای بازدهی بیشتر در هفته های پیش رو بدل شود. گروه های دارو ، سیمان و انبوه سازی می توانند نوسانات مثبتی را تجربه کنند.

به صورت کلی هم بورس در صورت آرامش بازارهای وابسته و فضای سیاسی به سمت تعادل بیشتر، افت حجم معاملات و گردش نقدینگی به سمت کوچکترها پیش خواهد رفت. در سال های اخیر دی ماه، ماهی پر تنش و پرتلاطم بوده و باید دید این الگو در سال جاری نیز معتبر خواهد بود و یا با عبور آرام از این ماه به پایان آخرین سال قرن حاضر نزدیک خواهیم شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.