عامل موثر در اصلاح P - E

عامل موثر در اصلاح P - E

دو عامل موثر در اصلاح P/E بازار از ۳۷ تا ۱۳.۷ مرتبه + تحلیل تکنیکال شاخص

با اصلاح P/E بازار سهام از ۳۷ تا ۱۳.۷ مرتبه انتظار می رود با انتشار گزارش های ۹ و ۱۲ ماهه این نسبت تا محدوده کمتر از ۸ تا ۹ مرتبه کاهش یابد .

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی موسوی معاون کالایی شرکت کارگزاری توازن بازار در خصوص نسبت P/E بازار اعلام کرد: میانگین نسبت P/E بازار سهام از 37 تا 13.7 مرتبه اصلاح شده است. تقریبا نیمی از این اصلاح به واسطه افت قیمت ها و نیمی دیگر به دلیل رشد سود فصل تابستان بوده است.

با انتشار گزارش های 9 و 12 ماهه و ثبات قیمت ها این نسبت می تواند تا محدوده کمتر از 8-9 مرتبه اصلاح کند که متناسب با متوسط تاریخی است.

ریزش قیمت ها را می توان با جنگ، دلار 17 هزار تومانی، خروج نقدینگی (سهام عدالت و فروش صندوق ها)، سقوط بازارهای جهانی و .. توجیه کرد اما آنچه فعلا شاخص ها نشان می دهند تعبیر و تفسیر بنیادی ندارد. اثر کاهش انتظارات تورمی هم از مدت ها پیش در قیمت ها گذاشته شده است.

شاخص کل هم به محدوده ای نزدیک شده که حمایت های معتبری از آن پشتیبانی می کنند. حمایت سطح ۶۲ درصد فیبوناچی ، حمایت استاتیک و حمایت خط روند کوتاه مدت می توانند به بهبود معاملات ،افزایش تقاضا و برگشت بازار کمک کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.