رئیس مجلس بیان کرد دولت پاسخگوی ضربه به اعتماد مردم باشد

رئیس مجلس بیان کرد دولت پاسخگوی ضربه به اعتماد مردم باشد

رییس مجلس:

دولت پاسخگوی ضربه به اعتماد و کم ارزش شدن سرمایه مردم در بورس باشد

رییس مجلس با بیان عدم تعیین کف و سقف برای نرخ دلار و فروش نفت گفت: دولت باید پاسخگوی ضربه به اعتماد مردم و کم ارزش شدن سرمایه آنها در بورس باشد.

 

 محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز با بیان اینکه سند بودجه مهم‌ترین سند مالی دولت و تعیین کنندۀ زندگی مردم در طول یک سال است، گفت: سرچشمۀ مشکلات اقتصادی از کسری بودجه است و برای حل آن و بازگرداندن ثبات اقتصادی و رفع التهاب بازار باید از اصلاح ساختار بودجه آغاز کنیم.

وی افزود: نمی‌شود در یک جنگ اقتصادی انتظار داشت مردم در خط مقدم مقابله با دشمن بایستند و سختی بکشند ولی برخی افراد در ساحل امن و آسایش، روز به روز مرفه‌تر شوند. مجلس تاکنون هیچ نرخ ارزی را تکلیف و تحمیل نکرده و باید با تصمیمات اقتصادی، نرخ ارز را به ثبات برسانیم. سیاست ارزی مطلوب، واقعی و تک ‌نرخی بودن ارز است ولی باید همزمان جلوی رانت دلار 4200 هم گرفته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نرخ ارز همان است که دولت توانسته در بازار مدیریت کند. هیچ کفی برای آن نخواهیم گذاشت و هیچ سقفی هم برای فروش نفت تعیین نمی‌کنیم.

قالیباف عنوان کرد: بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه و حتی صندوق پالایشی که شدیدا توسط دولت تبلیغ می‌شد تا 44 درصد زیان را به خریداران تحمیل کرده و صندوق دارا یکم نیز 35 درصد کمتر از ارزش واقعی معامله می‌شود حتی هزینه‌ فرصت پول خریداران را هم پوشش نداده است.

وی اضافه کرد: این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی شود، پشت تریبون های رسمی از مردم دعوت کرد تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم‌ ارزش کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.