انتقاد شدید دو نماینده از نقش منفی دولت در بورس

انتقاد شدید دو نماینده از نقش منفی دولت در بورس

دو نماینده مجلس اعلام کردند :

انتقاد شدید از نقش منفی دولت در رشد حبابی بورس و خروج هماهنگ شده

دو نماینده مجلس با اعلام سوء استفاده شرکت‌های دولتی از رانت اطلاعاتی در بورس، دولت را مقصر اصلی رشد حبابی و تصنعی و خروج هماهنگ شده از بازار سهام معرفی کردند.

 

 کیومرث سرمدی  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره وضعیت ماه های اخیر بورس که با ریزش قیمت ها و شاخص و اعتراض و بی اعتمادی سهامداران همراه شده ، گفت: بعضی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی با سوء استفاده از رانت اطلاعاتی ، سود کافی بردند و دیکران را قربانی کردند.

وی ادامه داد: بنابراین ورود مجلس و انجام اقداماتی مانند درخواست توضیح از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با این هدف است که دولت با برنامه ریزی هایی مانع ادامه رانت اطلاعاتی در بازار سهام شود .

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم گفت: جالب است که همه مجموعه های دولتی و حتی بانک های دولتی به یک باره و با هماهنگی قبلی از بورس خارج شدند و ماحصل این اتفاق هم رشد حبابی و تصنعی و خروج ناگهانی و تامین کسری بودجه هنگفت دولت از منبع بورس و در حقیقت از جیب مردم بود .

وی ادامه داد: قرار بود عایدی دولت از فروش سهام شرکت ها در بورس ۴ هزار میلیارد تومان باشد اما فقط در هفت ماه ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد و قطعاً ۲۸ هزار میلیارد تومان مازاد از جیب مردم تأمین شده که مجلس هم نسبت به همین قسمت قضیه انتقاد دارد و از ابزارهای قانونی مانند استیضاح استفاده خواهد کرد. اصل ماجرا بر عهده دولت است که از مردم دعوت کرد و بعد هم این اتفاق را رقم زد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.