شکایت جدید از معاون سابق وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

شکایت جدید از معاون سابق وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

نایب‌ رئیس مجلس خبر داد:

شکایت جدید از معاون سابق وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت و ETF پالایشی

نایب رئیس مجلس از شکایت جدید از رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی و معاون سابق وزیر اقتصاد به قوه قضاییه مبنی بر سهام عدالت و صندوق پالایشی عرضه شده در بورس خبر داد.

 

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حکم محکومیت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی از شکایت جدیدی علیه وی خبر داد و به مهر گفت: در مورد سهام عدالت ابهاماتی وجود دارد که همزمان با مدیریت پوری‌حسینی در سازمان خصوصی‌سازی اتفاق افتاده و این ابهامات منجر به تخلف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی شده است. اولین تخلف این است که همه واجدین شرایط، سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: بنا بود شرکت‌هایی که در ردیف خصوصی‌سازی قرار داشتند، بخشی از سهام آنها را به پشتوانه سهام عدالت عرضه کنند اما این اقدام از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام نشد و به همین دلیل منابع کافی برای پرداخت به سهامداران تأمین نشده است. سازمان خصوصی‌سازی برای جبران این مابه‌تفاوت از اصل سهام، زمانی که ارزش آن چند برابر شده بود به جای پول سهام برداشت آن هم به قیمت ارزش اولیه و از این تخلف، پول زیادی به جیب زد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بسیاری از سبدهای پالایشی که در بورس ارائه می‌شود، پشتوانه سهام عدالت بود که با تخلف به سازمان خصوصی‌ سازی عرضه نشد. همه این تخلفات در دوران پوری‌حسینی اتفاق افتاده و در حال جمع‌آوری مستندات برای ارائه به قوه قضائیه جهت احیای حقوق سهامداران سهام عدالت هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.