پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی این هفته بورس با محرک قوی جهانی و احتمال کاهش فشار فروش

یک کارگزاری با بررسی آخرین تحولات جهانی و متغیرهای موثر بر بورس، وضعیت این هفته بازار سهام را با احتمال کاهش فشار فروش و بهبود روند گروه های کوچک پیش بینی کرد.

 

درحالی بازار سهام هفته گذشته نیز روندی نزولی داشت و محدود شدن دامنه نوسان سبب کاهش نقدشوندگی و افت حجم معاملات شد که کارگزاری آبان درباره روزهای آینده بازار اعلام کرد: در بازارهای جهانی شاهد ادامه رشد در فلزات بخصوص مس طی هفته های اخیر بوده و نفت نیز مسیر صعودی در پی گرفته است. علی رغم افت قیمت ها طی روز جاری همچنان افق پیش روی بازارهای کالایی مثبت ارزیابی می شود که این موضوع محرکی بسیار قوی برای بازار سهام خواهد بود.

در بازار ارز اما پس از افت مقطعی با توجه به کشمکش های برجامی تقاضا افزایش یافت. بازار با توجه به احتمال زمانبر بودن و البته ابهام فعلی در موضع گیری ها تا حدودی تعدیل انتظارات را در پیش گرفته و شاهد رشد نسبی قیمت ها است.

اما رکود حاکم بر بازار انفعال سرمایه گذاران در برابر هرگونه محرکی را به دنبال داشته و کاهش نقدینگی فعال باعث شده تا بازار به همه پالس های مثبت بی تفاوت باشد. به نظر می رسد در دوره رفتارشناسی، خوش بینی افراطی ابتدای سال به بدبینی منفعلانه تبدیل شده و عموم متغیرهای بنیادی حاکی از ارزندگی بازار و در نهایت بهبود روند خواهد بود.

در گروه های کوچک نیز می توان به مرور شاهد کاهش فشار فروش و بهبود روند بود. بصورت کلی فشار فروش اوراق در پایان سال، تقاضا در بازار سهام را سرکوب کرده و باید توجه داشت تامین نقدینگی نادرست، فشار سنگینی را به بازار تحمیل کرد و وضعیت کنونی حاصل بازی با اعتماد سرمایه گذاران است و همین مسئله باعث شده تا علی رغم ارزندگی بسیاری از سهام، رغبتی برای ورود نقدینگی به بازار دیده نشود. به هرحال روندها همیشه در بازارهای مالی وجود خواهد داشت و استفاده از فرصت های واضح می تواند پیامدهای مثبتی را برای سرمایه گذاران پدید آورد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.