صحبت های علی صحرایی در رابطه با بحران بورس

صحبت های علی صحرایی در رابطه با بحران بورس

حرف های کلی صحرایی / حمایت از چند صنعت و عدم ارایه راهکار خروج از بحران

مدیرعامل بورس تهران با اعلام حرف های کلی و بدون اشاره به مشکلات و برنامه های خروج از وضعیت بغرنج از چند صنعت حمایت کرد که با انتقادات کارشناسان همراه شد.

 

 علی صحرایی طی ماه های اخیر که بازار سهام با یکی از سخت ترین دوره ها و بدترین ریزش ها مواجه شده ، نتوانسته در نقش بالاترین مسئول حوزه اجرایی بازار سرمایه در کنار فعالان باشد و به جز چند اظهارنظر ، واکنشی و اقدامی نداشته یا اگر اقدامی کرده ، اطلاع رسانی نکرده و با همان روحیه محافظه کارانه از رسانه ها دوری جسته و در مقابل وضعیت بغرنج بازار به جز چند اظهارنظر ، راهکاری و برنامه ایی برای خروج از وضعیت پیچیده بازار نداده است.

وی بعد از اعلام چند آمار کلی و دلگرم کننده در روزهای گذشته ، همان رویه را تکرار کرده و در حالی که به سبب مسئولیت ، نباید در مورد ارزنده بودن یا نبودن سهام صحبت کند از چند صنعت حمایت کرد . اقدامی که با اعلام مواضع صحرایی در نام بردن از چند صنعت با انتقادات کارشناسان همراه شده است.

وی به سنا گفت: بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است. فلزات اساسی، فولادی و پتروشیمی ها به لحاظ  ارزندگی مشکل بنیادی ندارند و قاطبه بازار از جمله ۳۶ شرکت سهام عدالتی را همین ها تشکیل می دهند .

وی افزود:  سهامدارانی که با عرضه سهام صف فروش تشکیل می دهند در تیر و مرداد گذشته همین سهم ها را تا ۲ برابر زمان فعلی خرید می کردند. ابهام و عدم اطمینان مسئله اصلی بازار در وضعیت فعلی است و در کنار آن نرخ ارز و برخی اخبار منتشره به بازار پیام کاهش می دهد که در خروج یا عدم خروج سهامداران نقش دارد.

صحرایی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد معاملات مربوط به افراد حقیقی است، ادامه داد: در صورتی که شاخص بورس ، سبز و بر مدار صعود باشد در بازگشت روحیه و اعتماد سهامداران به بازار اثرگذار خواهد بود. بازار هوشمندتر شده و اتفاقات را به دقت رصد می کند لذا مسیرها برای افزایش نقد شوندگی را باید تسهیل کرد. بعد از اصلاح های اخیر شاخص ، اکنون کلیت بازار منتظر یک شروع خوب است و آغاز این روند جز با حضور فعال نهادهای مالی میسر نخواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.