پیش بینی آخرین هفته ی سال بازار

پیش بینی آخرین هفته ی سال بازار

کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

پیش بینی روند مثبت بورس درآخرین هفته سال/ اتتقاد از بازارگردانی و لغو دو عرضه

کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی تعادل و روند مثبت بورس در آخرین هفته سال از رفتار سلیقه ای و متفاوت بازارگردان‌ها و لغو بدون اعلام دو عرضه اولیه انتقاد کرد.

 

 هومن عمیدی درباره پیش بینی وضعیت بازار سهام در آخرین هفته سال جاری و قرن با اشاره روند معاملات هفته گذشته به ایرنا گفت: با تکیه بر مصوبات جدید و تغییرات مدیریتی سازمان بورس ،افزایش حجم و ارزش معاملات و مثبت شدن برخی نمادها و ورود مجدد شاخص به کانال یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی پیش‌بینی می‌شود روند بازار متعادل و رو به مثبت باشد .

وی افزود: همچنین رشد قیمت جهانی نفت به ٧٠ دلار، موقعیت مثبتی را برای گروه پالایشی ایجاد کرد و سهام این شرکت‌ها در اواسط هفته با اقبال مواجه شد. از سوی دیگر تکرار اقدامات حقوقی به بهانه نقد کردن سهم، تامین مالی و نقدینگی و... برای عرضه به ، فضا را برای تصمیم حقیقی ها به فروش مهیا کرد که بهتر است سازمان بورس با حقوقی‌های متخلف برخورد کند تا معاملات مشکوک که باعث صف فروش و روند منفی می شود ، مورد بررسی قرار گیرد و کارگزاران و کدهای متخلف جریمه شوند. 

این کارشناس در مورد شرایط گروه بانکی هم توضیح داد:می توان انتظار داشت گشایش در مذاکرات هسته ای و توافق مجدد بر سر برجام و رفع تحریم ها، بهترین اثر را بر این گروه بگذارد که با قیمت های فعلی ، دارای جذابیت بسیاری است. علاوه بر این با توجه به نرخ تسعیر ارز انتهای سال گروه بانکی، آمار و ارقام سودهای محقق شده عملیاتی بانک ها و ترازهای مثبث ، می توان پیش بینی کرد این گروه سال آینده جزو لیدرهای بازار باشد.

عمیدی با انتقاد رفتار سلیقه ای و متفاوت هفته گذشته بازارگردان‌های سهام برخی شرکت ها به‌ خصوص گروه بانکی ، گفت:  لغو دو عرضه اولیه سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و ریل پرداز نوآفرین هم که بدون اعلام دلیل رخ داد احتمالا" ناشی از آماده نبودن صورت های مالی و ابهام در گزارش‌های این شرکت ها بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.