تکرار خلاف وعده دژپسند

تکرار خلاف وعده دژپسند

تکرار خلاف وعده دژپسند این بار با ادعای رشد ۳۰۰ درصدی سود شرکت های بورسی

وزیر اقتصاد در خلف وعده ایی دیگر با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی و تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد مالیاتی ، مدعی رشد ۳۰۰ درصدی سود شرکت‌های بورسی در ۹ ماه سال جاری شد.

 

فرهاد دژپسند 27 بهمن اعلام کرده بود فقط رئیس جدید سازمان بورس به عنوان سخنگوی شورای عالی، درباره بازار سرمایه اظهار نظر می کند اما در حالی این وعده را 20 اسفند با اعلام نکاتی در مورد بازار سهام ، شکست که بار دیگر درباره بورس حرف زد.

وی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در حالی که پیش‌بینی می‌شد سال جاری صادرات غیرنفتی حدود 27 میلیارد دلار باشد تا دیروز به 33.4 میلیارد دلار رسیده است البته با برآورد‌هایی تا پایان سال به 35 میلیارد دلار هم می‌رسد.

وی پیگیری بحث واگذاری‌ها در جلسات شورای اصل 44، مشوق‌های مالیاتی، همراهی بانک مرکزی و اقدامات کارگروه‌های تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و حذف مفاصاحساب مالیاتی را از عوامل مهم در دستیابی به درآمد‌های صادرات غیر نفتی عنوان کرد و افزود: در سه ماهه سوم سال رشد کل اقتصادی و رشد اقتصاد غیر نفتی مثبت بوده است. سود شرکت‌های بورسی نیز در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبل سه برابر افزایش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت تحقق درآمد مالیاتی را بیش از 140 هزار میلیارد تومان نمی‌دانستند اما بدون اینکه به بخش خصوصی و اقتصادی فشار اضافه وارد شود تا 20 اسفند 100 درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده، محقق شده است.

دژپسند درباره چالش موجود در بخش خصوصی سازی‌ها توضیح داد: تعداد شرکت هایی که در خصوص سازی با چالش مواجه شده اند یک درصد کل واگذاری‌ها و ارزش آنها 3 درصد ارزش کل واگذاری‌ها بوده که در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان سه قوه بررسی شد تا بخش خصوصی کمترین آسیب را در این حوزه ببیند. به احتمال زیاد تا قبل از پایان سال سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.