در کوتاه مدت خبری از رونق بازار نیست

در کوتاه مدت خبری از رونق بازار نیست

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

عوامل موثر بر شتاب روند نزولی شاخص / خبری از رونق بازار در کوتاه مدت نیست

کارشناس بازار سرمایه ضمن ارزیابی وضعیت معاملات بورس در هفته گذشته و عوامل موثربر شتاب روند نزولی شاخص گفت: در کوتاه مدت نمی توان شاهد روزهای چندان پر رونق بازار بود.

 

پیمان حدادی با اشاره به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت به ایرنا اعلام کرد: اکثر کارشناسان معتقد بودند معاملات بورس بعد از تعطیلات نوروز با تغییر مسیر همراه می شود و ضمن قرار گرفتن بر مدار صعود، حجم و رونق معاملات افزایش خواهد یافت.

بازار هفته گذشته در حالی به معاملات ادامه داد که زمینه افزایش هیجان در رفتار معامله گران را ایجاد کرد. معاملات بورس در سومین هفته فروردین با روند نزولی آغاز شد و با نزدیک شدن به پایان هفته، حجم معاملات با کاهش بیشتر و تعداد صف های فروش با افزایش مواجه شد. به طوری که حجم معاملات بورس و فرابورس در روز چهارشنبه به رقم ۱.٥ هزار میلیارد تومان رسید و یکی از کمترین ارزش معاملات روزانه از دی سال ٩٨ تاکنون ثبت شد.

اکنون طبق پیش بینی های صورت گرفته نمی توان در کوتاه مدت شاهد روزهای چندان پر رونق در معاملات بود. موضوعاتی که این روزها بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده، نبود نقدینگی و عدم ورود سرمایه ها است. فشار فروش از دیگر عواملی است که به شدت این روند را تحت تاثیر قرار داده و منجر به فروش و خروج هیحانی سهامداران شده است.

همچنین بحث مذاکرات هسته ای بیش از هفته ها و روزهای های گذشته مطرح شد که در احتیاط سهامداران برای سرمایه گذاری بی تاثیر نبوده است. در کنار همه مواردی که بر روند منفی بازار تاثیرگذار بودند، همچنان انتقادات زیادی از دامنه نوسان نامتقارن وجود دارد که سبب جلوگیری اصلاح تعادلی قیمت برخی از سهام و عدم ورود موثر خریدار به بازار می شود.

با توجه به اینکه انتخابات بر مسایل سیاسی و دیدگاه های اقتصادی اثرگذار است بنابراین این امر در بازار سرمایه نیز مزید بر علت شده تا سهامداران احتیاط بیشتری را برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار دهند. هفته گذشته یکی از ضعیف ترین هفته ها از نظر کاهش قیمت سهام و ارزش معاملات طی دو سال گذشته تجربه شد که نشان می دهد بهار بورس، چندان سبز آغاز نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.