بزرگان بورس شاخص را مثبت کردند

بزرگان بورس شاخص را مثبت کردند

بزرگان بورس بعد از ۱۱ روز شاخص را مثبت کردند/ ارزش معاملات همچنان اندک

شاخص بورس بعد از ۱۱ روز و با کمک شرکت های بزرگ ، مثبت شد که ناشی از ارزنده بودن اکثر سهام و انتظار به تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بود.

 

 بازار سهام طی روزهای آغازین سال جدید با ادامه روند نزولی قیمت ها و شاخص ، منجر به ناامیدی و نگرانی اکثریت فعالان بازار شده و کمتر کسی ، خوش بین به آینده کوتاه مدت حداقل تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد است اما به کف رسیدن بهای شرکت ها و ثبت پایین ترین نسبت P/E برای اکثر صنایع به همراه تصمیم دیروز سازمان بورس، منجر شد تا امروز بازار بعد از 11 روز سیر نزولی ، شاهد افزایش متغیرها باشد.

براساس این گزارش درحالی طی 13 روز کاری سال جدید ، شاخص فقط یک روز مثبت بود و از یک میلیون و 309 به یک میلیون و 226 واحد دیروز رسیده که خوش بینی به تزریق تدریجی 24 هزار میلیارد تومانی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها از طریق مجوز سازمان بورس و با انتشار اوراق خرید سهام ، منجر شد تا امروز شاخص در نیمه اول معاملات با رشد بیش از 18.3 هزار واحدی ، بخشی از ارقام از دست رفته را جبران کند و به یک میلیون و 244 هزار واحد برسد .

به این ترتیب در نتیجه اثر مثبت شرکت های بزرگ و شاخص ساز چون فولاد مبارکه ، شستا، ملی مس ، تاپیکو ، پالایشگاه اصفهان ، فولاد خوزستان ، پتروشیمی نوری و... دماسنج بازار سهام ، نخستین روز سبز بورس در دو هفته اخیر را ثبت کرد اما حجم معاملات بورس و فرابورس هنوز اندک بوده و در 1.5 ساعت اول معاملات به 4 هزار میلیارد تومان هم نرسیده تا برخی از کارشناسان همچنان به رویه محتاطانه و پرهیز از هیجان ، تاکید کنند .

عده ایی هم بر این باورند در حالی حمایت و ترزیق نقدینگی 24 هزار میلیارد تومانی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها از هفته آینده و به تدریج شروع می شود که بهبود امروز بازار سهام ناشی از افزایش امیدواری ها به پایان سقوط چندین ماهه و مقدمه ایی برای آینده روشن است و منجر شده تا پول های پارک شده ، آرام آرام جذب بازار شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.