پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس این هفته

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی دو گروه بزرگ و کوچک بورسی و ادامه اصلاح فرسایشی در هفته جاری

شرایط کلی دو گروه بزرگ و کوچک بورسی همراه با پیش بینی ادامه اصلاح فرسایشی بازار سهام به رغم کاهش ریسک بسیاری از نمادها توسط یک کارگزار پیش بینی شد.

 

 بازار سهام در حالی چهارمین هفته از نخستین ماه سال جدید را با حضور شاخص در حوالی کانال 1.24 میلیونی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده اعلام کرد : بازار همچنان هفته گذشته روندی فرسایشی داشت و معاملات با کاهش حجم و افت نسبی قیمت ها در نمادهای بزرگ و ادامه قفل شدن نقدینگی در نمادهای کوچک تر پیگیری شد. هر چند در روزهای پایانی با بهبود نسبی تقاضا همراه بود .

در بازارهای جهانی ، بهبود قیمت ها پس از افت شاخص دلار ، محسوس است و مجددا فلزات و نفت مورد توجه قرار گرفته اند. رشد بازارهای سهام سر تا سر دنیا با وجود پیچیده تر شدن بحران کرونا در بسیاری از کشورها، محرک بازارهای کالایی بود و افت شاخص دلار و آمارهای مناسب چین و آمریکا از دلایل بهبود روند قیمت ها پس از چند هفته نوسان است.

بازار ارز همچنان دلار در محدوده 25 هزار تومانی بازار آزاد نوسان دارد و با توجه به وضعیت مذاکرات با محدود شدن دامنه نوسان همراه شده است. به نظر می رسد با توجه به تقویم سیاسی پیش رو ، خبری از رشد جدی این بازار نباشد و صعودها و نزول ها چندان شدت نداشته باشد. هرچند اخبار مربوط به مذاکرات می تواند مجددا نوساناتی را به همراه داشته باشد.

در بازار سهام نیز ، تحولات بازار محصولات فولادی منطقه، نمادهای متاثر را مورد توجه قرار داد و به نظر می رسد با ثبات نسبی نرخ ارز و بهبود قیمت های جهانی این هفته ، گروه های کالایی خصوصا نمادهای بزرگ با بهبود روند معاملات توامان باشند . گروه های کوچک نیز به نظر می رسد در صورت ادامه محدودیت های فعلی، همچنان بهبود چندانی را تجربه نکند.

به صورت کلی همچنان بازار در مرحله اصلاح فرسایشی است و با وجود کاهش ریسک بسیاری از نمادهای بزرگ ، عدم اقبال به بازار تداوم دارد. پیچیده شدن شرایط سیاسی و وضعیت مذاکرات و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری در کنار بی اعتمادی شدید و قوانین ساختاری غیر متعارف همچون وضعیت دامنه نوسان از جمله دلایلی است که جذابیت بازار سهام را کاهش داده است. هرچند دوره های خوش بینی و ناامیدی مفرط همیشه جزیی از بازار بوده و به نظر می رسد مجددا تعادل به بازار باز خواهد گشت. در این میان تصمیمات نسنجیده و محدودیت های غیراصولی صرفا بازگشت تعادل را به تاخیر خواهد انداخت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.