دلیل رکود عمیق و کم سابقه بازار سهام

دلیل رکود عمیق و کم سابقه بازار سهام

دلیل رکود عمیق و کم سابقه بازار سهام از نگاه نخستین مدیرعامل فرابورس

نخستین مدیرعامل فرابورس با اشاره به دلیل رکود عمیق و کم سابقه این روزهای بازار سهام گفت: نمی توان زمان دقیقی برای ورود به دوران رونق اعلام کرد.

 

مصطفی امیدقائمی با اشاره به جو حاکم در معاملات این روزهای بازار سهام به ایرنا اعلام کرد: معاملات بورس همیشه توام با دوران رکود و رونق بوده اما رکودی که از چند وقت گذشته در بازار حاکم شده، عمیق و کم‌سابقه است که تاکنون هیچ واکنش مثبتی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان برای بهبود وضعیت نشان نداده است.

دلیل اینکه اکنون بازار وارد دوران رکودی سنگین شده، وجود یک سری ابهام‌های پیش رو مانند نرخ ارز و انتخابات ریاست جمهوری است که موجب ایجاد جو نگران‌کننده‌ای شده است. اکنون طولانی شدن دوران رونق بازار نسبت به زمان رکود باید مدنظر باشد و مورد مدیریت قرار گیرد و بهتر است مردم در دوران رونق اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی سهامی کنند که از بنیاد و تحلیل مناسبی برخوردار است. نمی توان زمان دقیقی را برای ورود بازار به دوران رونق اعلام کرد.

ممکن است بازار خیلی زود دوباره به دوران رونق بازگردد یا همچنان نیازمند زمان بیشتری برای بهبود وضعیت باشد. افرادی که در شرایط فعلی معاملات، اقدام به خرید سهام مناسب در بازار می کنند در آینده از این وضعیت بازار منتفع می‌شوند. سهامداران باید بتوانند از شرایط رکود و رونق نهایت استفاده را ببرند و از تصمیمات هیجانی که منجر به ضرر و زیان سنگین می شود، خودداری کنند.

بهتر است اقدامی انجام شود تا هر چه زودتر سهم ها دارای بازارگردان باشد و در کنار آن اطلاعات بازار بصورت شفاف در اختیار سهامداران قرار گیرد. نتیجه حمایت هایی که از سوی سازمان بورس و دیگر ارکان انجام می‌شود در ذهن تاریخی سهامداران باقی می‌ماند و در زمان رکود و رونق با تفکر بیشتری اقدام به معامله می‌کنند که به دنبال آن دیگر شاهد تاثیر منفی تصمیم های هیجانی آنان در معاملات بازار سهام نخواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.