پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی این هفته بورس و اثر ۳ عامل در آمادگی خروج از بحران چند ماهه

وضعیت این هفته بورس با بررسی آخرین متغیرهای موثر توسط یک کارگزاری بررسی و پیش بینی شد با وجود پابرجا بودن چالش ها، ۳ عامل ، زمینه خروج از بحران را فراهم کند.

 

 بازار سهام در حالی هفته گذشته را با جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص و حضور در رقم 1.18 میلیون واحدی و انتظار به ادامه روند صعودی اما آرام سپری کرد که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی بهتر از هفته های قبل آغاز به کار کرد و در ادامه نیز شاهد بهبود حجم معاملات با توجه به رشد نسبی نرخ ارز و البته ادامه رشد قیمت در بازارهای کالایی بین المللی بود.

در بازارهای جهانی هم نگرانی ها پس از انتشار آمار تورمی آمریکا و لمس هدف فدرال رزرو  ( که البته در مقطع عادی بازارهای مالی این هدف گذاری انجام شده بود) در رابطه با احتمال آغاز رشد نرخ بهره و انقباض در سیاست های مالی، تلاطم زیادی را در پی داشت و با عقب نشینی قیمت ها در بازارهای سهام و کالا همراه بود.

از طرفی دیگر ، سیاست های چین در رابطه با سرکوب رشد قیمت ها در بازارهای کالایی نیز از دلایل عقب نشینی خریداران در پایان هفته بود. به نظر می رسد با توجه به وضعیت نه چندان مساعد بازار کار آمریکا، چالش جدی پیش روی بانک مرکزی آمریکا در رابطه با سیاست های پولی خواهد بود و همچنان بازارهای کالایی می توانند از این موضوع منتفع شوند.

در بازار ارز هم به نظر می رسد تا حدودی اثرات مثبت را در قیمت ها لحاظ کرده و با کند شدن روند مذاکرات اندکی از خوش بینی ها تعدیل شده است. همسو با نگرانی هایی که بسیاری از کارشناسان در رابطه با افت دستوری دلار ابراز می کنند، سرکوب غیرمنطقی این بازار می تواند شوک های جدی را در پی داشته باشد و به هرج و مرج بیشتر در فضای اقتصادی بیانجامد. لذا استفاده از این بازار با در نظر داشتن اهداف غیر اقتصادی می تواند با تبعات جدی همراه باشد.

با این اصاف به نظر می رسد بازار سهام با کاهش تردیدها در رابطه با روند دلار و البته تمایل به سر و سامان دادن به وضعیت بحرانی چند ماه اخیر و ایجاد تعادل ، شاهد بهبود تقاضا و روان تر شدن معاملات در نمادهای بزرگ باشد و بازگشت به دامنه نوسان قبلی می تواند رفته رفته قفل شدن نقدینگی را کاهش دهد.

گزارش های عملکردی سال گذشته نیز می تواند کف بسیاری از سهام را پایدارتر کند و بازگشت اعتماد حقیقی ها که البته امری زمان بر خواهد بود ، منجر به بهبود و رونق شود ولی همچنان ابهاماتی چون انتخابات و مذاکرات وین و تنش منطقه از چالش های بزرگ پیش روی بازار است که به جو احتیاط دامن می زند.

به صورت کلی آزمودن مکرر رویه های غلط همچون بازی با دامنه نوسان که در این چند ماه به نظر نمی رسد نتیجه مثبت ملموسی را در پی داشت، تبدیل به ریسک بزرگی شده که با تغییرات متعدد در سازمان های سیاست گذار نیز تصحیح نشده و در این چند ماه نیزبا تجربه مجدد این موضوع همراه بود. اگرچه با توجه به ابهامات، همچنان نمی توان به افزایش حجم چشم گیر خوش بین بود اما به نظر می رسد به بحران چند ماهه بازار به پایان نزدیک شده باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.