12 میلیون ایرانی فعال در بازار رمز ارز

12 میلیون ایرانی فعال در بازار رمز ارز

۱۲ میلیون ایرانی در بازار رمزارز فعال هستند / کوچ ۵۰ میلیون دلاری در ۹۰ ساعت

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران اعلام کرد: ۲.۵ میلیون حساب کاربری رمزارز در صرافی‌های داخلی وجود دارد و حدود ۱۲ میلیون نفر در ایران رمزارز دارند.

 

فرزین فردیس در  جلسه دو کمیسیون بازار پول و سرمایه و اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران اعلام کرد: ارزش کل بازار رمزارزها در جهان و ارزش روز بیت کوین تا دیروز به ۲۴۶۰ و ۱۱۱۰ بیلیون دلار رسید و تعداد رمزارزهای پذیرش شده در صرافی‌های معروف دنیا از ۶۶ عدد سال ۲۰۱۳ به ۴۷۰۱ بالغ شده است.

طبق پژوهشی بر روی ۵۶۰۰ نفر از جمعیت ۱۸ تا ۶۵ ساله ایران، ۳۱ درصد از پرسش‌شوندگان ادعا کرده‌اند که صاحب رمزارز هستند. ۶ درصد هم اعلام کرده‌اند که قبلا" از چنین دارایی برخوردار بودند و ۶۳ درصد هم رمزارز نداشته‌اند. بنابراین احتمالا حدود ۱۲ میلیون ایرانی صاحب رمزارز هستند.

 ۶۲ درصد مردمی که رمزارز خریداری کرده‌اند در ۶ ماه اخیر وارد بازار شده‌اند و حجم مبادله روزانه رمزارزها در پایان اسفند بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. علاوه‌بر این ۷۷درصد از دارندگان رمزارز، اعلام کرده‌اند به قصد سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول وارد این بازار شده‌اند. ۱۵درصد هم سرمایه‌گذاری در این بازار را شغل و حرفه برشمرده‌اند .

در این میان سه درصد به‌دلیل حمایت از تکنولوژی ، سه درصد به‌دلیل کنجکاوی و سرگرمی، یک درصد به‌دلیل جابه‌جایی بین‌المللی پول و یک درصد برای پرداخت و خرید به این بازار آمده‌اند. علاوه براین ۸۸ درصد کسب‌و‌کارها اعلام کرده‌اند رمزارز را از طریق پلت‌فرم‌های خرید و فروش آنلاین به‌دست آورده‌اند. پنج درصد از طریق صرافی فیزیکی، چهار درصد از طریق استخراج، یک درصد در ازای فروش محصولات و خدمات و ۲ درصد هم از طریق دریافت از دوستان و اقوام صاحب رمزارز شده‌اند.

همچنین کوچ ۵۰ میلیون دلار سرمایه از پلت‌فرم‌های داخلی در ۹۰ ساعت بعد از ابلاغ بخشنامه شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار ، دیگر نتیجه اعلامی بود و بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد ۵. ۲ میلیون حساب کاربری رمزارز در صرافی‌های داخلی وجود دارد که براساس این ارزیابی، حدود ۱۲ میلیون نفر در ایران رمزارز دارند.

بزرگ‌ترین دغدغه مردم و کسب‌ و‌ کارها در حوزه رمزارزها هم بلاتکلیفی مسائل قانونی، نوسانات شدید ارزش، عدم‌ امنیت و کلاهبرداری، عدم‌ پشتوانه شفاف و ملاحظات شرعی است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.