تاثیرات واریز پول به بازار سرمایه

تاثیرات واریز پول به بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه :

تزریق ۲۰۰ میلیون دلار هم فایده ایی برای بورس ندارد/ پیش بینی بازدهی۳۰ درصدی

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه واریز ۵۰ یا ۲۰۰ میلیون دلار چندان قابل توجه نیست که بتواند تکانی به روند معاملات بورس بدهد، پیش بینی کرد بازار تا پایان سال رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کند.

 

 نادر اسراری درخصوص علت عدم اثرپذیری معاملات بورس از واریز ۱۰۳۴ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه به ایرنا اعلام کرد: واریز معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار چندان رقم قابل توجهی نیست که بتواند تکانی را به روند معاملات بازار بدهد و مسیر شاخص بورس را به سمت صعودی سوق دهد.

سال گذشته سهامداران حقوقی و نیز دولت با سنجش واحد قیمتی دلار، رقمی معادل میلیاردها دلار سهام فروختند. اکنون معاملات خرد روزانه، رقمی بسیار ناچیز است و نمی تواند روزهای خوشی را ایجاد کند. واریز رقم ۵۰ یا نهایتاً ۲۰۰ میلیون دلار نمی تواند تاثیر چندانی در بازار داشته باشد بلکه بهتر بود عددی قابل توجه معادل یک میلیارد دلار را به بازار تزریق شود.

تنها نکته مثبت واریز ۱۰۳۴ میلیارد تومان، اجرایی شدن اظهارات مسئولان است و در وضعیت فعلی معاملات که اعتمادها برای سرمایه گذاری کاهش یافته، می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. بهتر بود دامنه نوسان یکباره و در وضعیتی که معاملات بصورت نوسانی در حرکت بود، نامتقارن نمی شد زیرا در بین سهامداران چنین تصوری بوجود آمد که بازار قرار است بیش از چند ماه گذشته ریزش داشته باشد.

سهامداران در کوتاه یا میان مدت نباید در انتظار شکل گیری روندی جدی در بازار باشند اما در بلندمدت می توان به آینده امیدوار بود. جبران پول های از دست رفته و ورود دوباره نقدینگی به بورس نیازمند زمان است. با توجه به ریزش سنگینی که شاخص بورس در چند وقت اخیر تجربه کرده به نظر می رسد بازار بتواند رشدی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تا پایان سال تجربه کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.