ریزش 4900 واحدی بورس تهران

ریزش 4900 واحدی بورس تهران

ریزش 4900 واحدی بورس تهران/ قدرت نمایی تمام عیار فروشندگان
شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 4900 واحدی در سطح یک میلیون و 102 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 4900 واحدی در سطح یک میلیون و 102 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 3300 واحدی 384 هزار و 848 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس نیز به 17 هزار و 501 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های شتران، وغدیر و فخوربیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وتجارت و ، وبصادر و خساپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

برای سومین روز متوالی در هفته جاری شاهد آغاز منفی بازار بورس تهران و قدرت نمایی تمام عیار فروشندگان هستیم. در دقایق ابتدای شروع معاملات شپنا اولین چراغ سبز را در میان بزرگان روشن کرد.

تقاضا در فلزات اساسی ها هم کمی جان گرفت. فملی در محدوده صفر تابلو مثبت داد و ستد می شود. ذوب با پیشروی بیش از 2 درصدی در قیمت 285 تومان قرار گرفته است. فخوز، فاسمین و کاوه نیز در مدار مثبت دنبال می شوند.

بانکی‌ها همچنان پرعرضه دنبال می‌شوند. افزایش تقاضا موجب شد تا وتجارت در این لحظه کمی از کف قیمتی روزانه فاصله بگیرد. وپاسار و وبصادر با افت حداکثری قیمت با فروشندگانی که در صف نشسته اند همراه اند.

بانکی‌ها نیز با بهبود تقاضا داد و ستد می‌شوند. وپارس, ونوین, وپست, وشهر, وملل و وگردش با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایشی مثبت معامله می‌شوند. وبصادر, وپاسار, سامانو و وکار پر عرضه‌های گروه اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت سه هزار و ۶۴۷واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۰۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شپنا، برکت، فملی، خودرو، وبصادر، شستا و شتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، فتوسا، کزغال، ذوب، کرمان، ساوه و آریا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۲۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۳۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۵۵۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فتوسا، وسپهر و فگستر در نوبت انتظار است.
 

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۶۰میلیارد تومان (۹۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۵۵میلیارد تومان (۲۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی (فتوسا) به ۲۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۰۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۱۹۵میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۳درصد از ۶هزار و ۳۲۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۵۴۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۷۳۵میلیارد تومان خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.